Spørgsmål & svar

>

Bestillingsrelaterede spørgsmål DK

  • Hva er et "promo", "økonomi" eller "budget"-rom?

    Det betyr at vi har et tilbud på det aktuelle rommet, så det er derfor ikke en spesiell romstype. Rommet som vises tilgjengelig er altså et standardrom med en ekstra god pris. Grunnen til at det har en gunstig pris kan for eksempel være at det er mindre i størrelse, det kan ha en mindre bra beliggenhet, eller kanskje en smalere seng ect.

  • Jeg ønsker at rejse til syden i morgen, hvad har i af billige rejser?

    Alle vores rejser findes tilgængelige på vores hjemmeside. Vi har ingen andre rejser end disse.

  • Jeg fandt en rejse i går, men nu er den borte. Hvorfor?

    Rejsen er sandsynligvis udsolgt. Der kan dog også opstå systemfejl som gør at rejsen «forsvinder». Kontakt os gerne på mail: post@solfaktor.com for forklaring.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at rejse alene? Er der tillæg for enkeltrum?

    Prisene som er oppgitt i vårt reisesøk er pr person når 2 personer reiser sammen. Det vil alltid være dyrere å reise alene, men enkeltromstillegget er ikke et fast beløp. For å finne prisen for 1 person, trykk «velg» ved ønsket reise, angi 1 person og trykk «Vis totalpris».

    Priserne som er opgivet i vores rejsesøgning er pr. person når 2 personer rejser sammen. Det vil altid være dyere at rejse alene, men enkeltromtilæg er ikke et fast beløb. For at finde prisen for 1 person, tryk «vælg» ved ønsket rejse, angiv 1 person og tryk «Vis totalpris».

  • Kan jeg give en rejse i gave?

    Vi sælger ikke gavekort i Danmark. Du kan bestille en rejse til en anden person i gave, men det er vigtigt at du sikre dig, at personen kan rejse på det givne tidspunkt. Du må tjekke dette inden du bestiller rejsen, da rejsen er bindende efter den er betalt.

  • Jeg leder efter en afbudsrejse - hvad burde jeg vide om afbudsrejser?

    Afbudsrejser er rejser med kort tid til afrejsedato. Om du tager chancen og venter med at bestille, kan du være heldig at få en ekstra billig rejse, men du kan også risikere en høj pris eller at fly/hotel er fuldt booket.

  • Kan jeg bestille en rejse, når jeg er under 18 år?

    En myndig person må bestille og betale rejsen, men I kan rejse alene.

    Vær opmærksom på at enkelte hoteller har 18 års aldersgrænse.

  • Hvad betyder det når der står: "fly eller hotel kan ikke bekræftes"?

    Det betyder i langt de fleste tilfælde at rejsen er udsolgt. Det vil sige at flyet og/eller hotellet er fuldt booket. Det kan også være en fejl i systemet, så kontakt os gerne for afklaring (mail: post@solfaktor.com)

  • Hvorfor har jeg ikke modtaget en bekræftelse på mail?

    Bekræftelse bliver sendt ganske umiddelbart efter at bestillingen er bekræftet. Dersom du ikke har modtaget en bekræftelse har du mest sandsynligt skrevet en forkert mailadresse. Det er viktig at du kontakter os således at vi kan rette mailadressen. Det kan også være at bekræftelsen er havnet i  «Spam»,  venligst tjek dette.

  • Vi er en familie på 5 som ønsker en stor lejlighed. Hvordan søger vi efter det?

    I menyen til venstre, under «Flere valg» finder du et felt som heder «antal personer pr. boendhed». I dette feltet skriver du 5 personer, da vil du få op en liste over hoteller som har store nok rom/lejlighed til at i alle kan bo sammen. Dersom der ikke kommer nogle alternativer op, er der ingen rom/lejlighed tilgængelige. I så fald må I dele jer på flere værelser/lejligheder.

  • Vi er en gruppe på 15 personer, kan vi få en pris på fly og hotel?

    Solfaktor har desværre ikke en gruppeafdeling, så her kan vi desværre ikke hjælpe dig.

     

  • Kan jeg ringe til jer og bestille en rejse?

    Vi tager ikke bestillinger over telefon, men ring os gerne for vejledning dersom du ikke kommer videre i bestillingen eller har spørsmål.

    Telefon: 89 88 15 58

     

    • Mandag – Fredag:
      • 10:00 – 12.00
      • 13.00 – 15.00
    • Lørdag – Søndag
      • Lukket
  • Kan jeg søge min rejse frem på hjemmesiden?
  • Jeg skal bestille en rejse for mine forældre, men de har ingen email adresse, kan jeg opgive min?

    Ja, det kan du. Men det er vigtigt at den person som har tilgang til mailadressen der opgives i bestillingen, følger med på sin mail, da alt information bliver sendt til denne mailadresse. F.eks. dersom der bliver tidsændringer med flyet før afrejse.

  • Hvordan kan jeg skifte hotel?

    Du kan enkelt bytte hotel via en link i dit rejsedokuement. Under «hotel»,  finder du en knap som hedder «Bytte hotel?». Klik på denne knap, så får du frem andre ledige hoteller. Angivet pris viser differensen til det nye hotel og hvad det vil koste at bytte. For at bytte hotel afslut ved at klikke på «Vælg».

    Om du oplever problemer eller ikke finder hotellet du vil have, så må du gerne ringe os eller sende en mail til os.

  • Der står "Dobbeltrum 2-3 personer" på hotellet, som jeg prøver at bestille. Hvorfor kommer der op en fejlmelding når jeg skriver 3 personer?

    Får du denne fejlmeldingen, så er det fordi at hotellet er fyldt, eller at den tredje person må være under 12 år.

  • Kan jeg ændre min rejse? (dato, rejsemål, navn)?

    Det er ikke muligt at ændre destination. Det kan imidlertidig være muligt at ændre datoer eller navn mod et ændringsgebyr.

    Om du ønsker at ændre dato eller navn på din rejse, venligst skriv til os på mail: post@solfaktor.com så undersøger vi mulighed og pris.

  • Vi ønsker at få en person mere med på rejsen, hvordan gør vi det?

    Dette må vi undersøge med både flyselskab og hotel. Vær venlig at kontakte vores kundeservice på mail post@solfaktor.com således at vi kan undersøge om det er muligt og hvad det eventuelt vil koste. Det er fint om du opgiver den nye persons navn og fødselsdato ved en sådan forespørsel.

  • Kan jeg komme med ønsker til hotellet?

    Vil I gerne have et værelse højt oppe i etagerne, udsigt til havet, værelser ved siden af hinanden, etc?

    JA, da videreformidler vi gerne ønsket til hotellet. Vi kan ikke give garanti for at jeres ønske bliver opfyldt, men hotellet vil gøre deres bedste.

     

  • Hvad er en studiolejlighed?

    En studiolejlighed er en 1-roms lejlighed. Lejligheden består af køkken, stue og soveplads i samme rum + eget bad og toilet. Denne type lejlighed har ikke separat soveværelse.

  • Det er to alternativer, som viser præcis samme værelse under "Rum/måltider", men et af dem har et " + beløb" efter sig. Hvad betyder dette?

    Det betyder at der er flere hotelleverandører som udbyder dette rum, men til forskellige priser. Det beløb som du har fået oplyst ved «vis totalpris» er prisen hos den billigste leverandør » + beløb» er det beløb som rummet koster ekstra hos en anden hotelleverandør.

  • Er transfor inkluderet i rejsen?

    Transfer er ikke inkludert i rejsens pris. Om du ønsker at bestille transfer på din rejse kan det tillægges, når du laver din bestillingen, eller efter bestillingen er gennemført. Dette kan du gøre via dit rejsedokument/bestillings bekræftelse.

    Transfer må bestilles senest 72 timer før afrejse indenfor vores kontortid.

  • Kan jeg bestille taxfree varer?

    Om du rejser med rutefly er det desværre ikke muligt at forhåndsbestille taxfreevarerer.

    Om din rejser med charterfly kan du forhåndsbestille taxfree varer via flyselskabets hjemmeside.

    Har du spørsmål ikke nøl med at kontakte os.

  • Kan jeg bestille mad på flyet?

    Ved køb af pakkerejse: Flymad kan du købe til på din rejse ved bestilling. Dette kan du lægge til på rejsen i samme side hvor du udfylder navn, adresse etc. Får du ikke tilbud om at tillægge mad på flyet her, vil der være salg af mat ombord på flyet.

    Har du ved bestilling glemt at tilkøbe flymad skriv gerne til oss på mail (post@solfaktor.com) så hjælper vi til med å ordne dette. Et servicegebyr på kr 100,- tilkommer.

    Ved køb af kun fly (rutefly): Som regel er der inkluderet flymad ellers er der salg af mad ombord på flyet. Ring os gerne så kan vi se hvad som gælder for din rejse.

  • Vi er to familier som rejser sammen. Kan vi få lejligheder ved siden af hinanden?

    Vi kan ligge det ind som et ønske efter at rejsen er bestilt, men vi gør opmærksom på at vi ikke kan garantere at ønsket bliver opfyldt eller bekræfte dette på forhånd. Send os en mail med bestillingsnummer så ligger vi ind et ønske.

  • Jeg behøver en børneseng til et spædbarn, bliver den automatisk bestilt?

    Barneseng bliver ikke automatisk bestilt. Om du ønsker dette må vi sende en forespørsel til hotellet. Skriv gerne til os på mail: post@solfaktor.com.

  • Kan jeg tage en barnevogn med på flyet? Koster det noget?

    Barnevogn kan altid medbringes uden ekstra tillæg uanset flyselskab for børn under 2 år.

    Barnevogn tjekkes ind som specialbagage, og må sendes i en egen indtjek, efter at du har hentet bagagemærker i automat eller ved skranke.

    Mindre barnevogne som kan slås sammen kan nogle gange tages med som håndbagage, men dette er afhænger af flyselskabet.

  • Hvordan kan jeg forhåndsbestille flysæder?

    Ved køb af pakkerejse:

    Forhåndsbestilling af flysæder kan i de fleste tilfælde gøres under bestillingsprocessen mod et ekstra tillæg. Om det ikke er muligt kan du kontakte os på post@solfaktor.com med hvor du vil sidde, da kan vi undersøge pris og hjælpe med bestilling af sæder.

    Ved køb af kun fly:

    Forhåndsbestilling af flysæder er i de tilfælde muligt mod et gebyr. Om du køber servicepakke hjælper vi dig med reservation af sæder samt undersøge eventuelle omkostninger. Har du ikke købt servicepakken må du selv ordne dette.

  • Kan vi sidde ved siden af hinanden på flyet?

    I de allerfleste tilfælde sidder alle sammen, men hvis du ønsker at være 100% sikker, kan du kontakte os på mail, så vil vi undersøge tilgængelighed og pris for sædereservation.

  • Jeg ønsker ekstra benplass på flyet, hvordan kan jeg bestille det?

    Enkelte flyselskaber tilbyder sædeplasder med ekstra benplads.

    Dersom din rejse er en pakkerejse med charterfly kan dette, hvis det er ledig, bestilles direkte hos flyselskabet. Har du en pakkerejse med rutefly hver venlig at kontakt os således at vi kan undersøge tilgængelighed og pris med flyselskabet.

    Dersom din rejse kun er med fly og du har købt vores servicepakke venligst kontakt os således at vi kan undersøge tilgængelighed og pris med flyselskabet. Har du ikke købt vores servicepakke beder vi dig venligst kontakte flyselskabet direkte for at ordne med sædereservation.

    Send os gerne en mail: post@solfaktor.com

  • Hvad gør jeg, når transfor ikke kan tilbydes?

    I de tilfælde hvor Solfaktor ikke kan tilbyde transfer må du selv ordne transport mellem lufthavnen og hotellet. F.eks. tage lokal buss, tog eller taxi.

  • Hvad dækker afbestillingsforsikringen?

    Afbestillingensforsikringen dækker afbestilling som følge af akkut sygdom/ulykkeskade, som kræver sygehusindlæggelse, sengeliggende eller anden medicinsk behandling, eller uventet akutt og alvorlig forværring af kronisk lidelse eller død, som rammer sikrede, nærmeste familie eller rejseledsager og dennes familie. Som nørmeste familie regnes ægtefælde/samboer, egne eller ægtefælde/samboers barn og barnebarn, forældre, søskende, svoger/svigerinde og svigerdatter/søn. Som samboer regnes den person som sikrede lever sammen med, og som i henhold til Folkeregistret har samme bopæl som sikrede.

    Afbestillingsforsikringen dækker afbestilling efter større skade i sikredes bopæl, forretning eller kontor og nødvendig gøre sikredes nærvær. Skaden må have intruffet efter at forsikringen er betalt. Skaden må dokumenterets med en politirapport.

    Afbestillingen må gøres skriftlig (mail: post@solfaktor.com) FØR afrejse.

     

  • Jeg ønsker at medbringe en golfbag, hvordan bestiller jeg det?

    Golfbag kan medbringes mod ekstra tillæg. Pris kan variere mellem de forskellige flyselskaber. Kontakt os for bestilling. Det samme gælder cykler og andet sportsudstyr.

    • Mandag – Fredag: 10:00 – 12.00, 13.00 – 15.00
    • Lørdag – Søndag: Lukket
  • Kan jeg krydse landegrænser med lejebilen? Og hvad koster det i så fald?

    I en del land kan det forekomme begrænsninger når det gælder kørsel udenfor landets grænser. Forhør dig derfor altid med Solfaktor eller lejebilselskabet dersom du planlægger at køre udenfor landets grænser. Gebyr kan forekomme og betales direkte til lejebilselskabet.

  • Jeg skal leje bil og jeg behøver et barnesæde, kan jeg bestille det?

    Barnesæde kan bestilles og vi hjælper dig gerne med dette. Send os en mail (post@solfaktor.com) efter at rejsen er bestilt, så ordner vi med bestilling af barnesæde. Husk at opgive barnets alder og ca. vægt. Ekstra tillæg kan tilkomme og betales direkte til lejebilfirmaet ved afhenting af bilen.

  • Jeg har funktionsnedsættelse eller jeg rejser med nogen som har, hvordan forholder jeg mig til dette på rejsen?

    Flyrejsen

    Alle flyselskaper har af sikkerhedsmæssige årsager begrænsninger på hvor mange funktionshæmmede som kan rejse med samme fly. Det er derfor meget viktig at du informerer os så snart du har bestilt din rejse dersom du har en funktionshæmning eller rejser sammen med andre som har dette.

    Hotell

    Ingen hoteller på vores rejsemål opfylder Dansk Handicap forbunds krav. Solfaktor kan dessværre heller ikke hjælpe med handikaptilpassede rum.

    Rullestolbrugere

    Vi beder rejsende som er afhængig af rullestol om at kontakte os  i god tid før afreise således at vi får organiseret assistanse i lufthavnen.

    Skal du rejse med rullestol må vi søge flyselskabet om dette. Vi trenger følgende informasion for at kunne søge om flyselskabets godkendelse: stolens mål (højde x længde x bredde cm) og vægt (kg).

    Ekstra bagage og medisinsk udstyr på flyrejsen

    Har du en funktionshæmning og behov for ekstra bagage eller medicinsk utstyr (eks. okxygenapparat) beder vi om at du tager kontakt med os således at vi kan søge flyselskabet om dette. I denne forbindelse trænger vi en lægeerklæring på engelsk og informasion om bagagens størrelse: mål (højde x længde x bredde cm) og vægt (kg).

    Kaptajnen kan nægte passageren ombordstigning om det anses at der kan opstå sundheds- eller sikkerhetsmæssige problemer under flyvningen.

    Transport til og fra hotellet på rejsemålet

    Vores leverandører kan dessværre ikke garantere at det er plads til en rullestol i transferbussen, derfor vil vi anbefale at bestille egen transport mellom lufthavnen og hotellet.

    Buscherføren kan heller ikke, af sikkerhetsmæssige årsager, hverken løfte eller bære bagage eller rejsende med en funktionshæmning op i bussen. Dersom du har behov for personlig assistanse må du have med dig en ledsager. Du kan ikke forvente at flyets eller hotellets personale kan være behjælpelige.

     

     

  • Hvordan er vejret og temperaturen på destinationen?

    Dette kan du enkelt finde frem til. Når du har søgt en rejse, klik på rejsemålet i listen over rejser. Da vil du få frem rejsemålsbeskrivelse samt bilder og klimatabel.

  • Behøver jeg pas og visum for at rejse?

    Alle rejsende må selv sørge for at have gyldig pas og visum til destinationen. Pas må i de fleste tilfælde være gyldigt i 6 måneder efter hjemkomst for rejse udenfor EU/EØS området.

    Ikke nordiske statsborgere er selv ansvarlige for at tjekke hvilke pass- og visumregler som gælder.

    Den som bestiller rejsen er pliktig til at informere rejsende omfattet af bestillingen om pas- og visumregler.

    Nogle af landene som kræver indrejsetilladelse/visum som vi får flest henvendelser om er:

    Egypten:
    Visum købes ved ankomst og koster 30 USD pr. person. Kontanter anbefales.

    USA:
    Indrejsetilladelse kræves, du søger på internet via ESTA`s hjemmeside (Electronic System for Travel Authorization) https://esta.cbp.dhs.gov. Din ESTA-ansøgning må sendes ind i god tid, og senest 72 timer før afreise. Dette koster 14 USD pr. person. Denne afgiften betales med kredittkort når man søger.

    Canada:
    Fra og med 15. mars 2016 må danske statsborgere søge om indrejsetilladelse til Canada. Dette gjelder for rejser til og via Canada. Du søger på internet via eTAs hjemmeside (Electronic Travel Authorization): http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta-start.asp
    Din eTA-ansøgning bør sendes ind i god tid. I de fleste tilfælde får man svar umiddelbart eller efter nogle minutter. Dette koster 7 CAD pr. person. Denne afgiften betales med kredittkort når man søker. Hvis din ansøgning bliver godkendt vil den være gyldig i 5 år eller indtil passet udløber, hvis det sker før der er gået 5 år.

  • Min rejse er automatisk blevet afbestilt, men jeg ønsker at beholde rejsen. Hvad gør jeg?

    Desværre har du ikke betalt inden betalingsfristen udløb. Dersom du fortsat ønsker rejsen, må du lave en ny bestilling og betale inden angivet betalingsfrist. Oplever du problemer med betalingen kan du ringe til os på telefon: 21 09 50 00 (Mandag – Fredag 13.00 – 15.00 10:00 – 12.00).

  • Hvad koster det at afbestille rejsen?
    For vores forskellige typer rejser gælder følgende vilkår for afbestilling:

    Pakkerejser med charterfly:

    • Før 42 dager til afrejse refunderes det indbetalte beløb minus et administrationsgebyr og eventuel afbestillingsforsikring.
    • Fra 42 til 15 dage før afrejse refunderes det indbetalte beløb minus depositum og eventuel afbestillingsforsikring.
    • Med mindre end 15 dager til afrejse gives ingen refusion.

    Pakkerejser med rutefly (bl.a. Norwegian og Ryanair):

    • De fleste flyselskaber kræver at rejsearrangøren udsteder flybilletter umiddelbart efter bestilling er gjort. Når en flybillett er utstedt har rejsearrangøren en økonomisk forpligtelse til flyselskabet. Dersom den rejsende afbestiller rejsen efter at flybilletten er udstedt, må Solfaktor belaste den rejsende med et gebyr tilsvarende prisen på flybilletten. Gebyret varierer afhængig af type billet og oplyses på forespørsel. Der belastes et administrationsgebyr. Kontakt kundeservice for mere informasion.
    • For eventuel refusion af flyskatter tilkommer administrationsgebyr.
    • En del flyselskaber har inkludert drivstofftillæg i flyskatterne, og tillader ikke refusion af dette hvis flybilletterne ikke benyttes. Derfor vil enkelte flyselskab heller ikke få refunderet alle flyskatter ved afbestilling. Ved afbestilling vil kunden blive informeret af Solfaktor om hvor meget som refunderes af flyskatter.
    • Med mindre end 15 dager til afrejse gives ingen refusion.

    Specielle afbestillingsregler for hotel:

    • Nogle hoteller har specielle regler for afbestilling- og ændringsgebyrer knyttet til bestemte værelsespriser eller i forbindelse med specielle perioder af året. Dersom den rejsende afbestiller hotellet og SOLFAKTOR ved dette tidspunkt har en økonomisk forpligtelse overfor hotellet, må SOLFAKTOR belaste den rejsende med et gebyr tilsvarende prisen på hotellet. Gebyret oplyses på forespørgsel.

    Viktigt at bemærke / Specielle forhold:

    • Reducering af antal rejsende er en ændring som kan påvirke den totale pakkepris og prisen pr person som fortsat rejser kan derfor stige. Kontakt kundeservice for information.
    • Ved afbestilling pga sygdom/ulykke som dækkes af vores afbestillingsbeskyttelse: Se regler her.
    • Afbestilling/ændring accepteres kun skriftligt pr email af bestiller, eller på SMS fra et mobilnummer som er registreret på bestillingen.
  • Er bagage inkluderet i rejsen?

    På rejser med Ryanair (FR) og Wizzair (W6) er håndbagage ikke inkluderet, det må tilkøbes ved bestilling af rejsen.
    Med alle andre flyselskaber er kun håndbagage inkluderet i rejsens pris.
    Hvis du ønsker at medbringe indchecket bagage, så kan du tillægge dette ved bestilling af rejsen.

    Oplyste priser gælder tur retur for alle rejsende.
    Hvis du glemmer at tillægge bagage ved bestilling, venligst send en email til os på post@solfaktor.dk med dit bestillingsnummer i emnefeltet, så undersøger vi mulighed og pris for at efterbestille dette. Et servicegebyr på 100 kr tilkommer ved efterbestilling af bagage.

annonce