Spørgsmål & svar

>

Efter rejsen

  • Min bagage er beskadigt/bortkommet. Hvad gør jeg?

    Beskadiget bagage

    Bagage som er blevet beskadiget under transport må omgående meldes til flyselskabets repræsentant eller ved skranken for tabt/beskadiget bagage i lufthavnen. Du vil da modtage en bekræftelse på incidenten/skaden, en såkaldt PIR-rapport (Property Irregularity Report). Originalen af rapporten sendes til flyselskabet for eventuel erstatning. Vi gør opmærksom på at flyselskaberne kun udbetaler et begrænset beløb til erstatning af beskadiget bagage. Hvis bagagen skades udbetales erstatning i henhold til flyselskabets gældende regler. Hvis indholdet i kufferten er beskadiget, beder vi dig kontakte dit forsikringsselskab.

    Kan bagagen ikke repareres, beder du butikken skrive en bekræftelse på dette, samt give en vurdering af bagagens værdi. Kvittering for reparationsomkostninger (ev. bekræftelse), skadesrapport, billet og boarding pas/bagagekvittering sendes i original til flyselskabet eller til dit forsikringsselskab.

    Mistet bagage

    Om din bagage er mistet må dette straks meldes til flyselskabets repræsentanter eller ved skranken for tabt/beskadiget bagage i lufthavnen som udfylder en skaderapport (PIR-rapport) som du får et eksemplar af. Flyselskabet efterlyser bagagen og sørger for at du får besked så snart den er fundet. Om bagagen ikke bliver fundet inden et antal timer på udrejsen, udbetaler flyselskabet normal en kompensation til dækning af nødvendige indkøb. Vær opmærksom på at rejseforsikringen normalt også dækker nødvendige indkøb indtil bagagen findes under opholdet.

    Hvis bagagen ikke bliver fundet, kan du stille krav om mistet bagage til flyselskabet eller dit forsikringsselskab.

  • Jeg har ros til jer - hvor skal jeg sende den hen?

    Du må gerne fortælle hvad du synes om os på Trustpilot! Vi sætter stor pris på alle tilbagemeldinger – positive som negative. Brug derfor gerne et par minutter og del dine tanker om os på:

    https://dk.trustpilot.com/review/www.solfaktor.dk

  • Jeg har glemt noget på rejsen. Hvad gør jeg?

    Hvis du glemmer noget om bord på flyet skal du tage kontakt til hittegodsafdelingen i lufthavnen du lander i eller henvend direkte hos flyselskabet.

    Hvis du har glemt noget på destinationen (på bussen, på hotellet etc.) tager du kontakt med transferarrangøren eller hotellet direkte.

    Ved tab af personlige ejendele anbefaler vi at du tager kontakt til din rejseforsikring.

    Det er nemmest og hurtigst, hvis du selv kontakter hotellet,  flyselskabet, transferarrangøren eller lufthavnens hittegodsafdeling på egen hånd.

  • Hvordan kan jeg klage/indgive reklamation, når jeg igen er hjemme fra rejsen?

    Hvis du vil klage eller indgive reklamation – gør som følger: Venligst send os en mail på post@solfaktor.dk, opgiv dit bestillingsnummer i emnefeltet og beskriv så godt du kan hvad du/I har oplevet. Venligst vedlæg eventuelle kvitteringer, billeder eller anden dokumentation. Behandlingstiden er 4-8 uger.

annonce