Spørgsmål & svar

>

Efter rejsen

  • Min bagage er beskadigt/bortkommet. Hvad gør jeg?

    Skadet bagage

    Bagage som er blevet beskadet under transport må omgående meldes til flyselskabets repræsentant eller ved skranke for tabt/skadet bagage i lufthavnen. Du vil da modtag en bekræftelse på hendelsen/skaden, en såkalt PIR-rapport (Property Irregularity Report). Originalen af rapporten sendes til flyselskabet for eventuell erstatning. Vi gør opmærksom på at flyselskaberne kun udbetaler et begrænset beløb til erstatning af skadet bagage. Dersom bagagen skades udbetales erstatning i henhold til flyselskabets gældende regler. Dersom indholdet i kufferten er skadet, beder vi deg kontakte dit forsikringsselskabet.

    Kan bagagen ikke repareres, bedes du butikken skrive en bekræftelse på dette, samt give en vurdering af bagagens værdi. Kvittering for reparationsomkostninger (ev. bekræftelse), skadesrapport, billet og boarding pas/bagagekvittering sendes i original til flyselskabet eller til dit forsikringsselskab.

    Bortkommet bagage

    Om din bagage er bortkommet må dette straks meldes til flyselskabets repræsentanter eller ved skranke for tabt/skadet bagage i lufthavnen som udfylder en skadesrapport (PIR-rapport) som du får et eksemplar af. Flyselskabet efterlyser bagagen og sørger for at du får besked så snart den er fundet. Om bagagen ikke bliver fundet inden et antal timer på udrejsen, udbetaler flyselskabet vanligvis en vis kompentation til dækning af nødvendige indkøb. Vær opmærksom på at rejseforsikringen normalt også dækker nødvendige indkøb indtil bagagen findes under oppholdet.

    Dersom bagagen ikke bliver fundet, kan du stille krav om tabt bagage til flyselskabet eller dit forsikringsselskab.

  • Jeg har ros til jer - hvor skal jeg sende den hen?
  • Jeg har glemt noget på rejsen. Hvad gør jeg?

    Hvis du glemmer noget om bord på flyet må du tage kontakt med hittegodsafdelingen i lufthavnen du lander i/flyver fra.

    Hvis du har glemt noget på destinationen (på bussen, på hotellet etc.) tager du kontakt med transfer arrangøren eller hotellet direkte.

    Ved evt. tab af ejendele anbefaler vi at du tager kontakt med din reiseforsikring.

    Du bedes kontakte hotellet,  flyselskabet, transforselskabet eller lufthavnens hittegods på egenhånd.

  • Hvordan kan jeg klage/reklamere, når jeg er på rejse?

    Der er trist at I ønsker at sende en kalge. Venligst send on en mail på post@solfaktor.no, opgiv dit bestillingsnummer i emnefeltet og beskriv så godt du kan hvad du/I har oplevet. Venligst læg ved kvitteringer, billeder eller anden dokumentasion etc. Behandlingstiden er 4-8 uger.

annonce