Spørgsmål & svar

>

Mest stillede spørsmål

  • Hvordan kan jeg kontakte kundeservice?

    Dersom du ønsker hjælp er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

    Vi er til at træffe på telefon og mail:

    Vores åbningstider er:

    • Mandag – Fredag: 10:00 – 12.00, 13.00 – 15.00
    • Lørdag – Søndag, samt helligdager: Lukket

    Gælder dit spørsmål en ændring eller afbestilling må du kontakte vores kundeservice på mail, gælder det køb af tillæggsprodukter som f.eks bagage eller sæte eller andre spørsmål er du velkommen til at ringe til os.

    Kontakt SOLFAKTOR omgående dersom et akut problem opstår.
    Dersom du befinder dig på rejsen og oplever problemer med dit hotel eller din transfer må du kontakte enten Solfaktor eller hotell/transfer agenten direkte. Telefonnummeret står på dit rejsedokument.

  • Hvornår og hvordan får jeg mine billetter?

    Ved køb af en pakkerejse:
    Umiddelbart efter bestilling modtager du din bestillingsbekræftelse/rejsedokument, i dette dokument har du tilgang til voucher for hotel, transfer og lejebil.  Flybilletten modtager du vedlagt i en «God rejse»-mail ca. en uge før afrejse.

    Er flyrejsen med Ryanair så er det vigtigt at man checker ind hjemmefra på Ryanairs hjemmeside eller via deres app. Boardingkort skal medbringes i lufthavnen enten udskrevet eller elektronisk i appen. Medbringes boardingkort ikke, så opkræves et højt gebyr ved check in i lufthavnen.

    Ved køb af kun fly:
    Umiddelbart efter bestilling modtager du din bestillingsbekræftelse/rejsedokument, dette er din flybillet. Længst til høyre under «fly» finner du flyselskapets bestillingsnummer som benyttes for indtjekning, enten online eller i lufthavnen.

    Det er viktig at du udskriver  alle dine rejsedokumenter, læser dem nøje og medbringer dem på rejsen.

    God rejse!

  • Jeg har bestilt en pakkerejse og mit fly er forsinket eller indstilt. Hvad har jeg krav på?

    Hvis dit fly er forsinket med mere end 2 timer har du krav på forplejning, dvs mad og vand, samt hotel hvis forsinkelsen vare til næste dag.

    For at have krav på yderligere kompentasion gælder følgende i henhold til pakkerejseloven:

    • over 6 timer for rejser under 5 døgn,
    • over 8 timer for rejser mellem 5 og 8 døgn,
    • over 12 timer for rejser over 8 døgn.

    Ved force majeure (strejke, dårlige vejrfohold etc.) må forsinkelsen være:

    • over 12 timer for rejser under 5 døgn,
    • over 16 timer for rejser mellem 5 og 8 døgn,
    • over 24 timer for rejser over 8 døgn.

    Dette gælder om forsinkelsen medfører forsinket ankomst eller fremskyndet hjemrejsen.

    Ved forsinkelser på hjemrejsen har du kun krav på forplejning, altså mad og vand, samt hotel hvis forsinkelsen vare til neste dag.

  • Kan jeg ændre min rejse? (dato, rejsemål, navn)?

    Det er ikke muligt at ændre destination. Det kan imidlertidig være muligt at ændre datoer eller navn mod et ændringsgebyr.

    Om du ønsker at ændre dato eller navn på din rejse, venligst skriv til os på mail: post@solfaktor.com så undersøger vi mulighed og pris.

  • Hvad er en studiolejlighed?

    En studielejlighed er en 1-værelses lejlighed, og dermed ikke seperat soveværelse.

  • Kan jeg tage en barnevogn med på flyet? Koster det noget?
    • Barnevogn kan medbringes uden ekstra omkostninger uanset flyselskab for barn under 2 år..
    • Barnevogner er spesialbagage, og må sendes i en egen indtjek efter at du har hentet bagagelappen i automat eller skranke.
    • Mindre barnevogner som kan slås sammen, kan nogle gange tages med som håndbagage, men dette er afhænger af flyselskabet.
  • Hvad koster det at afbestille rejsen?
    For vores forskellige typer rejser gælder følgende vilkår for afbestilling:

    Pakkerejser med charterfly:

    • Før 42 dager til afrejse refunderes det indbetalte beløb minus et administrationsgebyr og eventuel afbestillingsforsikring.
    • Fra 42 til 15 dage før afrejse refunderes det indbetalte beløb minus depositum og eventuel afbestillingsforsikring.
    • Med mindre end 15 dager til afrejse gives ingen refusion.

    Pakkerejser med rutefly (bl.a. Norwegian og Ryanair):

    • De fleste flyselskaber kræver at rejsearrangøren udsteder flybilletter umiddelbart efter bestilling er gjort. Når en flybillett er utstedt har rejsearrangøren en økonomisk forpligtelse til flyselskabet. Dersom den rejsende afbestiller rejsen efter at flybilletten er udstedt, må Solfaktor belaste den rejsende med et gebyr tilsvarende prisen på flybilletten. Gebyret varierer afhængig af type billet og oplyses på forespørsel. Der belastes et administrationsgebyr. Kontakt kundeservice for mere informasion.
    • For eventuel refusion af flyskatter tilkommer administrationsgebyr.
    • En del flyselskaber har inkludert drivstofftillæg i flyskatterne, og tillader ikke refusion af dette hvis flybilletterne ikke benyttes. Derfor vil enkelte flyselskab heller ikke få refunderet alle flyskatter ved afbestilling. Ved afbestilling vil kunden blive informeret af Solfaktor om hvor meget som refunderes af flyskatter.
    • Med mindre end 15 dager til afrejse gives ingen refusion.

    Specielle afbestillingsregler for hotel:

    • Nogle hoteller har specielle regler for afbestilling- og ændringsgebyrer knyttet til bestemte værelsespriser eller i forbindelse med specielle perioder af året. Dersom den rejsende afbestiller hotellet og SOLFAKTOR ved dette tidspunkt har en økonomisk forpligtelse overfor hotellet, må SOLFAKTOR belaste den rejsende med et gebyr tilsvarende prisen på hotellet. Gebyret oplyses på forespørgsel.

    Viktigt at bemærke / Specielle forhold:

    • Reducering af antal rejsende er en ændring som kan påvirke den totale pakkepris og prisen pr person som fortsat rejser kan derfor stige. Kontakt kundeservice for information.
    • Ved afbestilling pga sygdom/ulykke som dækkes af vores afbestillingsbeskyttelse: Se regler her.
    • Afbestilling/ændring accepteres kun skriftligt pr email af bestiller, eller på SMS fra et mobilnummer som er registreret på bestillingen.
  • Er bagage inkluderet i rejsen?

    På rejser med Ryanair (FR) og Wizzair (W6) er håndbagage ikke inkluderet, dette må tilkøbes ved bestilling af rejsen.

    Med alle andre flyselskaber er kun håndbagage inkluderet.

    Ønsker du at medbringe indchecket bagage kan du tillægge dette ved bestilling af rejsen.

    Oplyste priser gælder tur/retur for alle rejsende.

    Hvis du glemmer at tillægge bagage ved bestilling, venligst send os en email på post@solfaktor.dk og angiv dit bestillingsnummer. Så undersøger vi mulighed og pris for at efterbestille bagage. Et servicegebyr på 100 kr vil tilkomme for efterbestilling.

annonce