Spørgsmål & svar

>

På rejsen

  • Hvornår må jeg være i lufthavnen?

    Indenfor Europa anbefaler vi at du møder op i lufthavnen 2 timer før afrejse. Skal du rejse udenfor Europa anbefaler vi at du møder op i lufthavnen 3 timer før afrejse.

  • Kan jeg bestille udflugter?

    Solfaktor tilbyder ikke udflugter.

    Vi anbefaler at du spørger i reseptionen på hotellet eller tager kontakt med en lokal arrangør.

  • Mit fly er forsinket. Hvad har jeg krav på?

    Hvis dit fly er forsinket med mere end 2 timer har du krav på forplejning, dvs. mad og vand, samt hotel hvis forsinkelsen vare til neste dag.

     

    EU-forordning 261/2004 giver dig rettigheder ved forsinkelse eller indtilt flyvning. Varigheden af forsinkelsen og længden på flyrejsen afgør dit krabv på kompentasion.

    Dersom du har krav på kompentasion fordi en flyafgang bliver forsinket, må forsinkelsen udgøre:

    • mere end to timer for flygninger på 1500km eller mindre, eller
    • mere end tre timer innen EU- og EØS området for flygninger over 1500km, eller
    • mere end tre timer udenfor EU- og EØS-området på under 3500km, eller
    • mere end fire timer på alle flyninger over 3500km.

    Dersom et er disse vilkår er oppfyldt, har du krav på:

    • Måltider og forfriskninger som står i rimelig forhold til ventetiden
    • To gratis telefonkald eller lignende
    • Gratis hotelovernatning dersom den nye afgangen først bliver dagen efter den planlagte afgangstidspunkt.
    • Gratis transport mellem lufthavnen og overnatningsstedet
    • Ved en forsinkelse på over fem timer, kan du kræve refusion for ubenyttet billet og i tillæg for benyttet billetten dersom flygningen ikke længer tjener formålet i din oprindelige rejseplan.

     

    Ved force majeure (strejke, dårlige vejrforhold etc.) gjælder ikke EU-forordning 261/2004.

  • Jeg har bestilt en pakkerejse og mit fly er forsinket eller indstilt. Hvad har jeg krav på?

    Hvis dit fly er forsinket med mere end 2 timer har du krav på forplejning, dvs mad og vand, samt hotel hvis forsinkelsen vare til næste dag.

    For at have krav på yderligere kompentasion gælder følgende i henhold til pakkerejseloven:

    • over 6 timer for rejser under 5 døgn,
    • over 8 timer for rejser mellem 5 og 8 døgn,
    • over 12 timer for rejser over 8 døgn.

    Ved force majeure (strejke, dårlige vejrfohold etc.) må forsinkelsen være:

    • over 12 timer for rejser under 5 døgn,
    • over 16 timer for rejser mellem 5 og 8 døgn,
    • over 24 timer for rejser over 8 døgn.

    Dette gælder om forsinkelsen medfører forsinket ankomst eller fremskyndet hjemrejsen.

    Ved forsinkelser på hjemrejsen har du kun krav på forplejning, altså mad og vand, samt hotel hvis forsinkelsen vare til neste dag.

  • Hvor finder jeg min transfer?

    Du finder instruktioner om, hvor du finder din transfer i din transfervoucher. Vær venlig at læs instruktionerne nøje.

  • Kan jeg få specialmad på hotellet?

    Om du har glutenallergi, nøddeallergi og laktoseintoleranse venligst send os en mail før afrejse så vi kan kontakte/informere hotellet.

  • Hvilken slags morgenmad får vi på hotellet?

    Her kan der forekomme store lokale variasioner.
    Udvalget er sjælden så stort som vi er vant til i Skandinavien. Begrepet morgenmad refererer til en kontinental morgenmad med mindre andet er spesifisert: Kaffe eller te, smør, brød og syltetøj.

    American Breakfast: Kaffe eller te, brød, smør, syltetøj, juice og en form for æg. Hotell kan nogle gange kræve ekstra for mad som ikke er inkludert i grunnprisen, for eksempel friskpresset juice.

  • Hvad indgår i all inklusive, hel- og halvpension?

    I All Inclusive indgår vanligvis morgenmad, frokost og middag, drikke til måltider, drinker i baren (lokale mærker), mellemmåltider og snacks. På noen hoteller kan også forskellige typer aktiviteter være inkludert.

    I helpension indgår vanligvis morgenmad, frokost og middag, med mindre andet er specifiseret. Drikke til frokost og middag er ikke inkluderet.

    I halvpension indgår normalt morgenmad og middag, med mindre andet er specifiseret. Drikke til middag er ikke inkluderet.

  • Kan jeg beholde værelset på afrejsedagen?

    Skriv til os på mail: post@solfaktor.com, så kan vi undersøge dette med hotellet. Dersom det ikke er muligt at få afklart dette før afrejse anbefaler vi at du spørger om eventuelle muligheder for dette i reseptionen ved ankomst.

  • Jeg har bestilt lejebil, hvor afhenter jeg den?

    Lejebilen hentes og levers ved AVIS kontoret i lufthavnen ved ankomst og afrejse.

  • Har I guider?

    Solfaktor har ingen guider eller rejseledere på vores destinationer.

annonce