Spørgsmål & svar

>

På rejsen

  • Hvornår må jeg være i lufthavnen?

    Indenfor Europa anbefaler vi at du møder op i lufthavnen 2 timer før afrejse. Skal du rejse udenfor Europa anbefaler vi at du møder op i lufthavnen 3 timer før afrejse.

  • Kan jeg bestille udflugter?

    Solfaktor tilbyder ikke udflugter.

    Vi anbefaler at du spørger i receptionen på hotellet eller tager kontakt til en lokal arrangør.

  • Mit fly er forsinket eller annulleret. Hvad har jeg krav på?

    Hvis dit fly er forsinket med mere end 2 timer har du krav på forplejning, dvs. mad og drikke, samt hotel hvis forsinkelsen varer fram til næste dag.

    EU-forordning 261/2004 giver dig rettigheder ved forsinkelse eller annulleret flyrejse. Varigheden af forsinkelsen og længden på flyrejsen bestemmer, hvor stor din erstatning skal være.

    Hvis du har krav på kompensation fordi en flyafgang bliver forsinket, skal forsinkelsen være:

    • mere end to timer for flyrejser på 1500km eller mindre, eller
    • mere end tre timer indenfor EU- og EØS området for flyrejser  over 1500km, eller
    • mere end tre timer udenfor EU- og EØS-området på under 3500km, eller
    • mere end fire timer på alle flyrejser over 3500km.

    Hvis en er disse betingelser er opfyldt, har du krav på:

    • Måltider og forfriskninger som står i rimelig forhold til ventetiden
    • To gratis telefonkald eller lignende
    • Gratis hotelovernatning hvis den nye afgang først bliver dagen efter det planlagte afgangstidspunkt.
    • Gratis transport mellem lufthavnen og hotellet
    • Ved en forsinkelse på over fem timer, kan du kræve tilbagebetaling for ubenyttet billet eller om forsinkelsen er så stor, at rejsen ikke længere tjener sit oprindelige formål

    Ved force majeure (strejke, dårlige vejrforhold etc.) gælder ikke EU-forordning 261/2004.

  • Jeg har bestilt en pakkerejse og mit fly er forsinket eller annulleret. Hvad har jeg krav på?

    Hvis dit fly er forsinket med mere end 2 timer har du krav på forplejning, dvs mad og drikke , samt hotel hvis forsinkelsen varer til næste dag.

    For at have krav på yderligere kompensation gælder følgende i henhold til pakkerejseloven:

    • over 6 timer for rejser under 5 døgn,
    • over 8 timer for rejser mellem 5 og 8 døgn,
    • over 12 timer for rejser over 8 døgn.

    Ved force majeure (strejke, dårlige vejrforhold etc.) må forsinkelsen være:

    • over 12 timer for rejser under 5 døgn,
    • over 16 timer for rejser mellem 5 og 8 døgn,
    • over 24 timer for rejser over 8 døgn.

    Dette gælder om forsinkelsen medfører forsinket ankomst eller fremskyndet hjemrejse.

    Ved forsinkelser på hjemrejsen har du kun krav på forplejning, altså mad og drikke samt hotel hvis forsinkelsen varer frem til næste dag.

  • Hvor finder jeg min transfer?

    Du finder informationer om, hvor du finder din transfer i din transfervoucher. Læs venligst igennem.

  • Kan jeg få specialmad på hotellet?

    Hvis du har glutenallergi, nøddeallergi og laktoseintolerans venligst send os en mail før afrejse så vi kan kontakte/informere hotellet.

  • Hvilken slags morgenmad får vi på hotellet?

    Her kan der forekomme store lokale variationer.

    Udvalget er sjældent så stort som vi er vandt til i Skandinavien. Begrebet morgenmad refererer til en kontinental morgenmad med mindre andet er specificeret: Kaffe eller te, smør, brød og syltetøj.

    American Breakfast: Kaffe eller te, brød, smør, syltetøj, juice og en eller form for æg. Hoteller kan nogle gange spørge om ekstra betaling for mad som ikke er inkluderet i grundprisen, for eksempel friskpresset juice.

  • Hvad indgår i all inklusive, hel- og halvpension?

    I All Inclusive indgår normalt morgenmad, frokost og middag, drikke til måltider, drinks i baren (ofte lokale mærker), mellemmåltider og snacks. På nogle hoteller kan også forskellige typer aktiviteter være inklusive.

    I helpension indgår normalt morgenmad, frokost og middag, med mindre andet er specificeret. Drikkelse til frokost og middag er ikke inkluderet.

    I halvpension indgår normalt morgenmad og middag, med mindre andet er specificeret. Drikkelse til middag er ikke inkluderet.

  • Kan jeg beholde værelset på afrejsedagen?

    Skriv til os på mail: post@solfaktor.com, så kan vi undersøge dette med hotellet. Hvis det ikke er muligt at få afklaret dette før afrejse anbefaler vi at du spørger om muligheder for dette i receptionen ved ankomst.

  • Jeg har bestilt lejebil, hvor afhenter jeg den?

    Du finder information om dette på din billejevoucher. Denne voucher er en del af dine rejsedokumenter.

  • Har I guider?

    Solfaktor har ingen guider eller rejseledere på nogle destinationer.

annonce