Generelle betingelser

Indhold

  1. Vigtig information
  2. Bestilling
    1. Hvem kan bestille?
    2. Navn på rejsende
    3. Rejsende med børn
    4. Rejserute og dato
    5. Betaling
    6. Viktig information for rejsende til USA
    7. Gruppebestilling (flere end 9 rejser sammen)
    8. Envejsbillett
    9. Fortrydelsesfrist
  3. Flybilletter (papir og elektronisk)
    1. Udstedelse af flybilletter
    2. Flyskatter
    3. Rejse i flybillettens rækkefølge – ikke mødt op på udrejse
  4. Afbestillingsbeskyttelse i tilfælde af akut sygdom
  5. Afbestilling uden spørgsmål-forsikring
  6. Afbestilling /annullering
    1. Afbestilling/annullering uden afbestillingsbeskyttelse
    2. Refusion af flyskatter
    3. Afbestilling grundet akut sygdom med afbestillingsbeskyttelse
    4. Hvad solfaktor.dk ikke erstatter
  7. Ændringer
    1. Ændring af kunden
    2. Rute og tidsændring fra flyselskabet
    3. Annullering fra flyselskab
    4. solfaktor.dk’s s ansvar
  8. Irregulære forhold i forbindelse med rejsen
    1. Separate billetter
    2. Forsinkelser/annullering undervejs
    3. Forsinkelser til og fra lufthavnen
    4. Force Majeure
  9. Diverse
    1. Mødetid i lufthavnen
    2. Bagage
    3. Pas, visum, vacciner
    4. Særlige ønsker
    5. Børn som rejser alene
    6. Lokale afgifter
    7. Bytte af lufthavn undervejs
    8. Forsikringer
    9. Vilkår ved flybytte mellem forskellige flyselskaber som ikke samarbejder
  10. Tilvalg
  11. Hotel
  12. Lejebil
  13. Ansvarsforhold
  14. Sikkerhed og personvern

1. Vigtig information

Det er vigtigt at disse betingelser læses nøje, da dette er aftalen som indgås mellem dig som kunde og solfaktor.dk. Ved bestilling af flybillet bekræfter du at vores betingelser er læst og godkendt af dig som kunde.

NB! Vi gør opmærksom på at som hovedregel kan bestillinger som er bekræftet af kunden og hvor der er udstedt billetter hverken ændres eller refunderes. Dette ifølge flyselskabernes regler.

Rejsedokumenter og information fra solfaktor.dk vil blive sendt pr e-mail og SMS, så det vigtigt at opgive korrekt e-mailadresse og telefonnummer.

Til toppen

2. Bestilling

2.1 Hvem kan bestille?

Man skal være fyldt 18 år for at bestille. Der må foreligge en tilknytning til Norden, ved at minimum et af disse kriterier er opfyldt:  Mindst en af de rejsende eller den som betaler for rejsen har bopæl i Norden. Mindst et fungerende mobiltelefonnummer skal have landekode 45,46,47, 298, 354, 358 eller 299. Hvis der ikke foreligger tilknytning til Norden, forbeholder vi os retten til at annullere rejsen og debitere kortet for et gebyr på danske kr. 400 som skal dække vores udgifter til tiltag mod kreditkortsvindel.

2.2 Navn på rejsende

Navn på rejsende må skrives korrekt, og som det står i passet til den rejsende på afrejsedagen. Det er normalt ikke muligt at ændre navn på flybilletter efter at de er udstedt, selv ved små skrivefejl. I de tilfælde hvor dette er muligt vil eventuelle gebyrer blive belastet dig som kunde. Hvis ændring i navnet ikke er tilladt fra flyselskabets side skal nye flybilletter købes. En flybillet er et personligt dokument som ikke kan overføres til andre personer. Enkelte undtagelser findes. Kontakt solfaktor.dk for pris og regler i ved disse tilfælde.

2.3 Rejsende med børn

OBS! Hvis barnet fylder 2 år efter udrejse, men før hjemrejse,  skal solfaktor.dk kontaktes for manuel bestilling. Nogle flyselskaber tilbyder babykurv for børn under 1 år på enkelte interkontinentale flyvninger. For at få dette må man normalt forespørge flyselskabet på forhånd. Kontakt solfaktor.dk for information.

Hvis børn under 12 år skal rejse alene må man søge flyselskabet om assistance. Disse bestillinger kan ikke gøres på vores hjemmeside og du skal kontakte solfaktor.dk for manuel bestilling. Dette gælder også hvis børn mellem 12-15 som rejser alene skal bruge assistance.

Pga nye sikkerhedsregler fra 1/6-2006 skal der i nogle tilfælde søges om lov hos flyselskabet hvis man skal have med sig børn under 2 år. Dette pga at flyselskaberne har begrænset med iltmasker og redningsveste til børn ombord i flyene. I helt specielle tilfælde kan man risikere at man får besked fra flyselskabet om at det ikke er muligt at tage med børn under 2 år efter at bestillingen er bekræftet. I sådanne tilfælde vil solfaktor.dk kontakte dig som kunde og hjælpe dig med alternativ booking.solfaktor.dk er ikke ansvarlig hvis pris på ny rejse bliver højere end allerede bekræftet pris.

2.4 Rejserute og dato

Det er vigtigt at du som kunde kontrollerer at datoer, rejserute og eventuelle mellemlandinger er korrekte i forhold til dine ønsker før du betaler rejsen. Billetter bestilt hos solfaktor.dk er normalt billetter som hverken kan ændres eller refunderes. Dette er regler som er bestemt af flyselskaberne. Du er selv ansvarlig for at rejsedokumenter (pass/visum/vacciner osv) er korrekte i henhold til rejsemål og til eventuelle mellemlandinger undervejs.

2.5 Betaling

Totalbeløbet som opgives på bestillingen inkluderer: flybilletter, skatter og afgifter og eventuelle bestilte tillæggsprodukter som for eksempel forsikring.

Efter bestillingen er gennemført vil du komme til betaling. Her har du flere valg for betaling, blandt andet kreditkort og Visa/Dankort. Det er kun muligt at betale uden gebyr ved betaling med Dankort.

Vi gør opmærksom på at kunden har begrænset tid efter bestillingen er lavet til at gennemføre betalingen. Normalt har man 1 time til at betale. Information om betalingsfrist bliver vist på hjemmesiden efter at bestilling er bekræftet.

Kun når hele beløbet er indbetalt garanteres rejsen/prisen. Når rejsen er betalt vil flybilletter automatisk blive udstedt og flyselskabets regler for ændring og afbestilling gælder.

Vi tager forbehold for at enkelte flyselskaber kan komme tilbage med besked om at pladser ikke findes på fly, eller at opgivet pris ikke er tilgængelig. I tilfælde af dette vil kunden blive kontaktet af os.

Vi gør opmærksom på at der kan forekomme gebyr  – en bookingafgift når der bestilles over telefon hos en kundekonsulent.

2.6 Vigtig information for rejsende til eller via USA

Alle danske statsborgere som rejser til USA, eller som har mellemlanding i USA må have maskinlæsbare pas. Hvis du ikke har dette skal du skaffe visum fra USAs ambassade på forhånd.

I tillæg må alle passagerer registrere sig på en egen hjemmeside (Electronic System for Travel Authorization – ESTA) på forhånd. Dette må gøres minimum 72 timer før afrejse.

ESTA-registreringen gøres på skemaet i linket her. Hvis du ikke har gjort dette inden fristen kan du risikere at blive nægtet ombordstigning, eller nægtet  indrejse til USA. Når du har fået en autorisation så er denne gyldig i 2 år. Hvis man får nyt pas skal man igennem ESTA-registreringen igen.

Registreringen skal gøres af alle danske statsborgere med maskinlæsbare pas. I tillæg skal den gøres af alle borgere fra lande som omfattes af visumfritagsordningen (The Visa Waiver Program). Info finder du her.

Vi gør også opmærksom på at passet skal være gyldigt i minimum 6 måneder efter hjemrejsedato fra USA. Selv om man får ESTA-registreringen godkendt så er dette ikke en garanti for indrejse til USA. Endelig afgørelse tages af immigrationsmyndighederne ved ankomst til USA. Du skal have visum for indrejse til USA hvis du

– Ikke er dansk statsborger med maskinlæsbart pas – Ikke får ESTA registreringen godkendt – Ikke er borger fra lande som er omfattet af visumfritagsordningen – tag kontakt med den Amerikanske Ambassade for yderligere information.

Vi anbefaler alle rejsende at møde op i lufthavnen i god tid, og minimum 3 timer før afrejse. Mødetid for returrejsen kan variere fra 2-4 timer så vi beder om at du kontrollerer dette med det  aktuelle flyselskab på rejsemålet eller med vores kundeservice.

Bagage til USA: De fleste selskaber tillader nu kun 1 stks bagage som vejer 23 kilo gratis når man rejser til/fra/via USA.

For bagage nr 2 skal man betale et gebyr. Priser/regler finder du på flyselskabets hjemmeside eller ved at kontakte solfaktor.dk.

Enkelte selskaber tillader fremdeles 2 stks bagage a 23 kilo pr stk. Information om dette finder du enten på flyselskabets hjemmeside eller ved at kontakte solfaktor.dk Se mere information under punkt 8.2

Vær opmærksom på at bagage som checkes ind til eller via USA kan blive åbnet og kontrolleret af de amerikanske myndigheder. Man skal derfor ikke låse sin bagage med nøgle eller kode da man kan risikere at bagagen bliver brudt op for kontrol. I tilfælde af dette er man selv ansvarlig for skader på bagagen. Kun hvis man har TSA-godkendt lås på bagagen kan man låse denne.

2.7 Gruppebestilling (Flere end 9 rejser sammen)

Hvis flere end 9 personer rejser sammen på samme rute/dato kan dette ikke bestilles på vores hjemmeside. Dette regnes som en gruppebestilling og særlige regler gælder. Blandt andet må pris forespørges hos flyselskabet. Forespørgsel for grupperejser sendes til grupper@reisegiganten.no

2.8 Envejsbillett – enkelt rejse

Hvis man skal rejse til lande udenfor EØS området så skal man i de fleste tilfælde have en returbillet. Hvis man kun køber en envejsbillet kan man blive nægtet at rejse fra udrejselufthavnen, eventuelt stoppet ved mellemlandinger, eller tilbagehold af immigrationsmyndighederne i det aktuelle land man skal til. Eventuelle omkostningen ved dette er kundens eget ansvar.
Kunden er selv ansvarlig for at kontrollere med det enkelte lands ambassade/konsulat hvilke regler som gælder for indrejse.

2.9 Fortrydelsesfrist

Vi gør opmærksom på at fortrydelsesfristloven §19 ikke gælder ved køb af flybilletter. Denne giver undtagelser for enkeltstående tjenester som sælger forpligter sig til at levere på et bestemt tidspunkt eller indenfor et bestemt tidsrom. Rejsetjenester går ind under dette undtag, og køb af flybilletter på Internet kan altså ikke «fortrydes» efter fortrydelsesloven.

Til toppen

3. Flybilletter (papir og elektronisk)

3.1 Udstedelse av flybilletter

Billetter bliver i de fleste tilfælde udstedt automatisk og belastet dit kreditkort efter at du har bekræftet din rejse. I enkelte tilfælde bliver billetter udstedt manuelt af os. Dette sker i vores åbningstid. I de fleste tilfælde vil dine flybilletter blive udstedt som elektroniske flybilletter(e-ticket). Dette betyder at du får tilsendt et rejsedokument til den emailadresse du har noteret efter at betaling er registreret hos os.

3.2 Flyskatter

Vi tager forbehold for at flyselskaberne kan ændre flyskatter på en bestilling fra billetbestilling til billetudstedelse. Dette kan være pga valutaændringer, eller at flyselskabet ændrer sit brændstoftillæg. Brændstoftillæg lægges ofte som en del av flyskatterne, og når dette ændres så vil også flyskatterne ændres. Ved små ændringer (+ DKK 20 pr passager) vil vi kun ændre dette og belaste korrekt pris på kundens billetter. Ved større ændringer vil vi kontakte kunden på forhånd. Brændstoftillæg er som oftest ikke muligt at refundere.

3.3 Rejse i flybillettens rækkefølge – Ikke mødt op på udrejse

Vi gør opmærksom på at flybilletten er gyldig for rejse som vist på billetten (papirbillet eller elektronisk billet). Fra afrejselufthavnen via eventuelle mellemlandinger til endeligt bestemmelsessted. Prisen er baseret på de regler som gælder for den aktuelle pris og for rejse som vist på billetten. Flybilletten er ikke gyldig hvis den ikke bruges i korrekt rækkefølge.
Vi gør også opmærksom på at hvis kunden undlader at møde op på udrejsen vil returrejsen i de fleste tilfælde automatisk blive annulleret, og kunden vil ikke kunne benytte sig af returbilletten. I tilfælde af dette skal kunden købe ny billet. Dette gælder også selv om kunden har annulleret udrejsen.
Enkelte selskaber har undtagelser fra denne regel. Kontakt solfaktor.dk for information.

Til toppen

4. Afbestillingsbeskyttelse i tilfælde af akut sygdom

OBS! Kun for medlemmer af dansk sygesikring og for rejser som starter i Norden

Flybilletter som bestilles hos solfaktor.dk kan normalt ikke ændres, og er ikke mulige at refundere. Vi anbefaler vores kunder at købe afbestillingsbeskyttelse som gælder ved akut sygdom.
Afbestillingsbeskyttelse skal tegnes samtidig med at du bestiller flybilletterne. Det er ikke muligt at tegne afbestillingsbeskyttelse efter at flybilletter er udstedt. Afbestillingsbeskyttelse som er udstedt refunderes ikke.
Pris for afbestillingsbeskyttelse er DKK 245,- per person for rejser under danske kr. 4000,- (eksklusive flyskatter). For rejser over  danske kr. 4000,- (eksklusive flyskatter) belastes 6 % af billetprisen per person.

Til toppen

5. Afbestilling uden spørgsmål-forsikring

Der kan ske ting som gør, at man måske ikke kan, eller bare ikke vil rejse! Hvis du kommer i den situation, er an afbestillingssikring uden betingelser en fantastisk ting at have ved hånden. Vi stiller ingen krav til lægeerklæring, og reglerne er nemme: kort sagt stiller vi ingen spørgsmål overhoved!

Hvis du vil afbestille refunderer vi hele rejsens pris minus det du har betalt for afbestillingssikringen og en selvrisiko.

Du kan bruge afbestillingssikringen f.eks i tilfælde af at…

Sådan tegner du afbestillingssikringen uden betingelser:

Sådan benytter du dig af afbestilling uden betingelser

 

Priser

Rejsens pris (pr. person inklusive skatter) Pris for afbestilling uden betingelser ved køb af rejsen (pr. person) Egenandel avbestilling (per person)
Kr 1 – 2000,- Kr 195,- Kr 195,-
Kr 2001 – 5000,- Kr 325,- Kr 325,-
Kr 5001 – 8000,- Kr 425,- Kr 425,-
Kr 8001 – 12000,- Kr 595,- Kr 595,-
Kr 12001 – 15000,- Kr 680,- Kr 680,-
Kr 15001 – 20000,- Kr 780,- Kr 780,-

Til toppen

6. Afbestilling / annullering

6.1 Afbestilling/annullering uden afbestillingsbeskyttelse

Ved afbestilling/annullering af flybilletter gælder flyselskabets regler for refusion. Normalt er der ingen refusion på flybilletter bestilt hos solfaktor.dk.

6.2 Refusion af flyskatter

For refusion af flyskatter er der et gebyr  – en selvrisiko på DKK 100,- pr person. På indenrigsruter er en del av flyskatten moms på flyrejsen. Hvis der ikke er refusion af flybillet, refunderes heller ikke moms. En del flyselskaber har inkluderet brændstoftillæg i flyskatterne, og tillader ikke refusion af dette hvis flybilletterne ikke benyttes. Derfor vil man hos enkelte flyselskaber heller ikke få refunderet alle flyskatter ved annullering. Ved annullering vil du blive informeret afsolfaktor.dk om hvor meget der kan refunderes af flyskatter.

6.3 Afbestilling grundet akut sygdom med afbestillingsbeskyttelse

Hvis kunden må afbestille rejsen grundet akut sygdom gælder følgende:

6.4 Hvad solfaktor.dk ikke erstatter

Til toppen

7. Ændringer

7.1 Ændring af kunden

Flybilletter bestilt hos solfaktor.dk kan normalt ikke ændres efter udstedelse. Dette i henhold til flyselskabernes regler. I enkelte tilfælde er dette muligt mod et gebyr fastsat av flyselskab og solfaktor.dk. Kunden bedes kontakte solfaktor.dk.

7.2 Rute og tidsændring fra flyselskab

Der gøres opmærksom på at flyselskaberne kan komme med tidsændringer på ruterne. Flyselskabet vil i tilfælde af dette komme med alternativ rejserute. I enkelte tilfælde vil flyselskabet komme med alternativ rejserute på andre dage. I enkelte tilfælde hvis flyselskabet nedlægger sine ruter vil de kun tilbyde refusion af købte flybilletter. solfaktor.dk er ikke ansvarlig for disse ændringer, men har pligt til at informere kunden om nye rejsetider. Ved ruteændringer modtaget fra flyselskabet vil solfaktor.dkinformere kunderne via opgivet emailadresse. Kunden er selv ansvarlig for at gøre sig bekendt med disse ændringer. Hvis kunden ikke har tilgang til sin email på rejsen bedes de kontakte solfaktor.dk eller flyselskabet lokalt for at gøre sig bekendt med eventuelle ændringer undervejs eller gældende for returrejsen.

7.3 Tekniske fejl eller prisændring

I enkelte tilfælde kan der opstå en prisændring som skyldes tekniske fejl eller andre forhold. Du vil i så fald modtage en tilbagemelding fra os indenfor 24 timer efter bestilling med et nyt pristilbud. Bestillingen kan derefter annulleres af kunden, hvis man ikke ønsker at acceptere den nye pris.

7.4 solfaktor.dk’s ansvar

solfaktor.dk er ikke ansvarlig for eventuelle omkostninger kunden pådrager sig som følge af ændringer fra flyselskabet, eller hvor flyselskabet annuller bookingen. solfaktor.dk vil i disse tilfælde selvfølgelig forsøge at tilbyde alternative rejseruter for kunden.

Til toppen

8. Irregulære forhold i forbindelse med rejsen

8.1 Separate billetter

Vi gør opmærksom på at hvis kunden har købt separate flybilletter, og mister forbindelse p.g.a. forsinkelser/annulleringer eller ruteændringer fra flyselskaberne undervejs så er hverken solfaktor.dk eller flyselskabet ansvarlig. Dette bliver på kundens eget ansvar, og i de fleste tilfælde må nye flybilletter købes. F.eks: Kunden har købt separat flybillet indenrigs, og hos solfaktor.dk udenrigs. Pga forsinkelser på indenrigsflyet når kunden ikke udenrigsflyet. Kunden er da selv ansvarlig for udgifter til ny flybillet. Det er muligt at sådanne udgifter dækkes af en rejseforsikring. Kontakt eventuelt dit forsikringsselskab.

8.2 Forsinkelser/annulleringer undervejs

Forsinkelser og annulleringer undervejs på rejsen er ikke solfaktor.dk’s ansvar. I tilfælde af dette må kunden kontakte flyselskabet. Ved eventuelle krav om dækning af udgifter må dette rettes til flyselskabet direkte, eventuelt til dit forsikringsselskab.

8.3. Forsinkelser til og fra lufthavnen

solfaktor.dk er ikke ansvarlig for omkostninger og tab i forbindelse med forsinkelser som opstår til og fra lufthavnen.

8.4 Force Majeure

solfaktor.dk er ikke ansvarlig for annullering af rejse p.g.a. forhold som kommer ind under force majeure. Det vil sige: Strejke, krigshandling, miljø- og naturkatastrofer eller lignende hændelser på eller i nærheden af rejsemålet.

Til toppen

9. Diverse

9.1 Mødetid i lufthavnen

Vi anbefaler vores kunder at være ude i god tid før flyafgang. Dette pga at det kan være kø både ved check-in og i sikkerhedskontrollen. På indenrigsruter anbefaler vi at møde op til check-in senest 1 time før flyafgang. På udlandsrejser minimum 2 timer før flyafgang. Skal man rejse udenfor Europa anbefaler vi fremmøde senest 3 timer før flyafgang. Undervejs på rejsen, eller på returrejse anbefaler vi at du undersøger lokalt hvilke regler flyselskaberne har.

9.2 Bagage

Flyselskaberne har ofte forskellige regler for hvor meget bagage man kan medbringe uden ekstra tillæg på sin rejse. Enkelte flyselskaber inkluderer ingen indchecket bagage overhovedet. Vægt og mål som er tilladt for bagage varierer mellem destination og flyselskab. Det er dit ansvar at undersøge de aktuelle regler som gælder for din rejse til den valgte destination. Find information om dette ved at kontakte solfaktor.dk.

Bagage til/fra/via USA: De fleste selskaber tillader kun 1 stks bagage som vejer 23 kilo gratis. Undtagelser findes, så undersøg dette når du bestiller din flybillet. Indenrigs i, og mellem, USA og Canada er der normalt ikke bagage inkluderet i billetprisen.

Vær opmærksom på at bagage som checkes ind til eller via USA kan blive åbnet og kontrolleret af amerikanske myndigheder. Man må derfor ikke låse sin bagage med nøgle eller kode da man kan risikere at bagagen bliver brudt op for kontrol. I tilfælde af dette er man selv ansvarlig for skader på bagagen. Kun hvis man har TSA-godkendt lås på bagagen kan man låse denne.

9.3 Pas, visum, vacciner

Kunden er selv ansvarlig for at have gyldig pas, visum og vaccinationer for rejsemålet. Dette gælder også for eventuelle mellemlandinger. Enkelte lande kræver også at passet er gyldigt i minimum 6 måneder efter hjemrejse. Vi vil specielt gøre opmærksom på at rejsende til eller via USA skal have maskinlæsbare pas og registrere sig på en egen hjemmeside minimum 72 timer før afrejse. (se mere info på punkt 2.6)

9.4 Specielle ønsker (Sædereservering / Specialmad / Kørestol/ Specialbagage osv)

Hvis man har specielle ønsker i forbindelse med sin rejse, må dette forespørges hos flyselskabet. Vi kan være behjælpelig med at forespørge flyselskabet om bl.a. specialmad, sædereservation, rejse med dyr, assistance, sportsudstyr eller registrering af bonuspoint. Om dette er muligt afhænger af flyselskabets regler, og vi kan aldrig garantere dette. Hvis din rejse afhænger af at du får dette bekræftet kan ikke bestilling gøres på vores hjemmeside men må bestilles manuelt hos vores kundeservice.

Vi gør opmærksom på at der ikke bliver gjort automatisk sædereservering på dine flyvninger, og hvis I er flere som rejser sammen så anbefaler vi at I kontakter solfaktor.dk for at undersøge om det er muligt at reservere sæder for alle rejsende sammen.

9.5 Børn som rejser alene

Hvis rejse bestilles for børn som skal rejse alene (rejsende under 18 år) forpligter man sig til at oplyse dette ved bestilling. I tillæg må vi have en bekræftelse fra forælder/værge. Denne skal faxes til faxnr: +47 21 09 50 01 umiddelbart efter at bookningen er gennemført.

9.6 Lokale afgifter

Vi gør opmærksom på at man i enkelte lufthavne (bl.a. i Asien, Afrika og Sydamerika) betaler lokale skatter ved indcheckning i tillæg til de skatter som er inkluderet i flybilletten.

9.7 Bytte af lufthavn undervejs

Flyselskaberne tilbyder ofte forbindelser som indeholder skifte af lufthavn undervejs. (f.eks man ankommer til Heathrow lufthavn og rejser videre fra Gatwick lufthavn i London). Kunden er selv ansvarlig for transport mellem lufthavnene, og må selv medbringe sin bagage. Udgifter til bus/tog/taxi skal kunden dække selv.

9.8 Forsikringer

solfaktor.dk gør opmærksom på at kunden selv er ansvarlig for at have tegnet de forsikringer som er nødvendige ved køb og gennemførsel af en rejse.

9.9 Vilkår ved flyskifte mellem forskellige flyselskaber som ikke samarbejder

Når du køber en samlet rejse af os som en «pakke» hvor der er et eller flere flyskift mellem to eller flere flyselskaber som ikke samarbejder gælder specielle vilkår. Disse får du specificeret i løbet af bestillingsprossen under udvidede vilkår som skal læses før du går videre med bestillingen.
Vi giver garanti for dine rettigheder hvis der er ændringer, forsinkelser eller annulleringer af den første flyvning, hvis det resulterer i at du ikke kan nå dit fly videre.

At checke din bagage ind til den endelige destination er ikke muligt. Ved flyskifte må du gå til ankomsthallen, hente din bagage for så at gå til afgangshallen for at checke ind til næste fly.

Ved forsinkelser eller annulleringer skal du kontakte os på vores nødtelefon +47 21 09 50 02 eller SMS +4748357756 så snart du får information om din nye afgangstid. Vi forsøger så hurtigt som muligt at booke dig om til et alternativt fly hvis forsinkelsen  gør at du ikke når  dit fly videre.
Ved store forsinkelser giver vi erstatning og dækker dine nødvendige udgifter til hotel og mad i henhold til EU regulation 261/2004.

Til toppen

9.10 Gravide

Information om graviditet og flyrejser findes på de forskellige flyselskabers hjemmesider.

10. Tilvalg

I løbet af bestillingsprocessen har du mulighed for at bestille vores tillægsprodukter: Servicepakke, Udvidet afbestillingsbeskyttelse, Afbestillingsbeskyttelse, Konkursbeskyttelse, Vind din rejse med Sunny, Rejsedetaljer på sms, Rejsedokumenter i posten, Specialbagage, Hund eller kat på flyrejsen?, Assistance på rejsen?. De tillægsprodukter man vælger at købe er ikke refunderbare.

11. Hotel

Ved bestilling af hotel på vores hjemmeside benyttes en ekstern leverandør. Ved spørgsmål angående bestilling, specielle ønsker, annullering eller reklamationer må disse tages direkte med deres kundecenter på tlf: 22 31 07 94.

Til toppen

12. Lejebil

Ved bestilling af lejebil på vores hjemmeside benyttes RentalCars.com. Ved spørgsmål angående bestilling, specielle ønsker, annullering eller reklamationer må disse tages direkte med kundecenteret hos Rental Cars på tlf: 0047-21 95 51 41.

Til toppen

13. Ansvarsforhold

solfaktor.dk benytter en meget avanceret søgemotor for søgninger i det globale reservationssystem Amadeus. Flere systemer skal koordineres for at gennemføre en booking, derfor kan mange eksterne faktorer påvirke resultatet i søgemotoren. Der tages derfor forbehold for solfaktor.dk’s ansvar, økonomisk eller på andre måder, hvis kunden modtager forkert information ved bookninger, priser, skatter eller afgifter. Der hvor fejl mod formodning skulle opstå, vil kundeservice kontakte dig.

solfaktor.dk er ansvarlig for og vil erstatte direkte økonomiske tab som kunden skulle blive påført som følge af uagtsomhed fra solfaktor.dk’s side. solfaktor.dk har imidlertid intet ansvar for eventuelt indirekte tab eller konsekvenstab som kunden måtte blive påført.

Ved bestilling og brug af hotel og lejebil ligger ansvaret fuldt og helt på vores partnere. For lejebil Rental Cars tlf: 0047-21 95 51 41, for hotel se din bestillingsbekræftelse.

Til toppen

14. Sikkerhed og personvern

Vi på solfaktor.dk ønsker alle vores kunder en god rejse!