Vilkår for pakkerejser

1.0 Juridisk ansvar

Solfaktor er både et rejsebureau og en turoperatør. Vi videreformidler rejser fra andre arrangører/turoperatører, og vi sælger egne pakkerejser. Reisegiganten AS er arrangør af Solfaktor rejser. Solfaktor er et norsk firma og alt aktivitet foregår fra vores kontor i Oslo. Solfaktor forholder sig til «Almindelige vilkår for pakkerejser» samt «Pakkerejseloven». «Almindelige vilkår for pakkerejser»  finder du her
«Pakkerejseloven» finder du her
Reisegiganten er arrangør, og rejsegaranti stilles igennem den norske Rejsegarantifond.

2.0 Hvad er en pakkerejse?

Med en pakkerejse menes; at man har købt en rejse bestående af flere elementer som tilsammen udgøre en pakke. I loven er dette nærmere beskrevet i pakkerejselovens § 2-1. Elementerne i pakken beskrives som logi, transport og anden turistmæssig ydelse. En pakke må indeholde mindst to af disse elementer. I tillæg må rejsen vare i minimum 24 timer eller indeholde overnatning.

2.1 SOLFAKTOR pakkerejser

Vores pakkerejser er sammensat af de rimeligste flybilletter på bestillingstidspunktet, sammen med de bedst tilgængelige priser på hotel, lejlighed, transfer til/fra hotel samt lejebil. Vores søgemotor finder automatisk de bedste priser udbudt af vores samarbejdspartnere. Vi har ingen repræsentanter på vores destinationer, og arrangerer ingen udflugter eller informationsmøder.

2.2 Andre arrangører

I sektionen «Charter» ser du ikke bare rejser fra os, men også rejser udbudt af andre rejsearrangører. Når du vælger en ekstern rejsearrangør ligger det juridiske ansvaret hos den rejsearrangør du handler hos, og det er denne rejsearrangørs regler og vilkår som gælder. Rejsearrangør fremgår ved at klikket ind til sektionerne eller gøre et søg i sektionen. Vi tager ikke ansvar for andre rejsearrangørs vilkår.

3.0 Bestilling

3.1 Hvem kan bestille?

  • Personer må være 18 år for at bestille en Solfaktor rejse. Personer under 18 år må have tilladelse fra foresatte for at rejse til udlandet. Vi tager forbehold om at enkelte af vores hoteller fraskriver sig ansvar for/accepterer ikke personer under 18 år som rejser uden følge af en voksen. Kontakt Solfaktor på forhånd.
  • Der må foreligge en tilknytning til Norden, ved at minimum et af disse kriterier er opfyldt: Rejsen går fra eller til en lufthavn i Norden. Mindst en af de rejsende eller kontaktperson må have bosted i Norden. Mindst et fungerende mobiltelefonnummer må have landekode 45, 46, 47, 298, 299 eller 358. Hvis der ikke foreligger tilknytning til Norden, forbeholder vi os retten til at annullere rejsen og debitere kortet for en afgift på kr. 500 som skal dække vores udgifter til tiltag imod kreditkortsvindel.

3.2 Rejser med børn

  • Det er barnets alder ved hjemrejsedagen som skal oplyses. Dette skyldes internationale sikkerhedsbestemmelser om at alle som er fyldt 2 år, rejser med eget sæde på fly, og må derfor have børnebillet.
  • Der gives børnerabat for børn mellom 2 t.o.m. 11 år i de tilfælde hvor flyselskaberne og hotellerne tilbyder dette. Hvis børnerabat tilbydes vil dette komme frem af prisen man bliver tilbudt ved bestilling.
  • Priserne er baseret på at man selv bestiller og betaler sin rejse på vores hjemmeside.

3.3 Pas og Visum

Alle rejsende må selv sørge for at have gyldig pas og visum for rejsemålet. Pas må i de fleste tilfælde være gyldigt i 6 måneder efter hjemkomst for rejser udenfor EU/EØS området. Ikke nordiske statsborgere er selv ansvarlige for at tjekke hvilke pas- og visumregler som gælder. Danske statsborgere kan tjekke indrejse- og visumregler hos Udenrigsministeriet ved at klikke her.  Udenlandske statsborgere må tjekke indrejse- og visumregler med sit lands ambassade/konsulat. Den som bestiller rejsen er pligtig til at informere rejsende omfattet af bestillingen om pas- og visumregler.

3.4 Rejseforsikring

Vi opfordre alle vores kunder til at være dækket af en rejseforsikring på alle type rejser.

3.5 Navn på billetten

Du er selv ansvarlig for at navn på rejsende skrives således det står angivet i passet på rejsetidspunktet. Som hovedregel er det ikke mulig at ændre navn på flybilletter efter en bestilling er gjort. Hvis navneændring tillades af flyselskabet er det ofte ganske dyrt. Har du mange navne som gør, at du ikke kan få plads til alle i bestilling, er det vigtigst at oplyse første fornavn og sidste efternavn.

3.6 Bagage

Regler for tilladt bagage angives ved bestilling. De fleste flyselskaber tager ekstra betalt for bagage. Kontakt vores kundeservice for mere information.

3.7 Tillæg

  • Ved specielle ønsker i forbindelse med rejsen må dette forespørges flyselskabet, hotellet eller transfer-agenten. Vi kan være behjælpelig med at forespørge om bl.a. rullestol, specialmad, sædereservation, rejse med dyr, sportsudstyr og assistance på rejsen. Om dette er mulig afhænger af flyselskabet-/hotellets og transfer-agentens regler og vi kan derfor ikke garantere dette. Tag kontakt med kundeservice for mere information.
  • Vores underleverandører på transfer kan desværre ikke garantere transport af kørestole.
  • Barnesæde i transfer kan ikke garanteres. Tillæg kan forekomme.

4.0 Betaling

5.0 Billet og information vedrørende rejsen

Rejsedokumenter og information fra Solfaktor vil blive sendt pr e-mail og SMS, så det vigtig at opgive korrekte mailadresser og telefonnummer. Opdateret rejsedokument sendes til e-mailadressen til bestiller ca. 1 uge før afrejse. Det er kundens ansvar at Solfaktor har korrekt e-mailadresse som tjekkes daglig før- og under ophold på rejsen, ændringer og annulleringer kan forekomme. Flybilletter/boardingkort vil blive tilgængelige når flyselskabet åbner for check in online eller ude i lufthavnen. Regler for check in er afhængig af hvilket flyselskab som rejsen er bestilt med.  For mere information kan kundeservice kontaktes. Vi anbefaler vores kunder at være ude i god tid før flyafgang. Dette pga at det kan være kø både ved check-in og i sikkerhedskontrollen. På indenrigsruter anbefaler vi at møde op til check-in senest 1 time før flyafgang. På udlandsrejser minimum 2 timer før flyafgang. Skal man rejse udenfor Europa anbefaler vi fremmøde senest 3 timer før flyafgang. Undervejs på rejsen, eller på returrejse anbefaler vi at du undersøger lokalt hvilke regler flyselskaberne har. Voucher for hotel og transfer findes via link i rejsedokument.

6.0 Fortrydelsesfrist

Vi gør opmærksom på at enkelte paragraffer i købeloven ikke gælder ved køb af rejser. Undtaget gælder for enkeltstående tjenester, hvor sælger forpligter sig til at levere på et bestemt tidspunkt eller indenfor et bestemt tidsrum. Rejsetjenester går ind under denne undtagelse, og køb af flybilletter eller pakkerejser på Internet kan ikke «fortrydes» ifølge købeloven.

7.0 Ændring

7.1 Ændring af kunden

Pakkerejser kan normalt ikke ændres efter betaling er udført. Dette i henhold til vore leverandørers vilkår og regler. Dog findes visse undtagelser. Hvis det i henhold til vores leverandørers regler er muligt at udføre ændringer på rejsen, påregnes et ændringsgebyr pålagt af leverandøren. Solfaktor tager i tillæg et gebyr på 500 kr per ændring per person. Kontakt Solfaktor for mere information. I de tilfælde hvor det er muligt at ændre dato, hotel eller tillægge en ekstra medrejsende, vil gebyrer afhænge af ledig kapacitet hos flyselskabet og hotellet. I de tilfælde hvor navneændring er tilladt er det flyselskabets regler og priser som gælder. I tillæg tager Solfaktor et gebyr på kr 500,- per ændring per person. I de tilfælde hvor det er muligt at bytte hotel, kan kunden gøre dette selv ved at benytte link i rejsedokumentet som hedder «bytte hotel». Prisdifferencen vil vises i søgningen. Ændring af rejsemål er ikke tilladt.

7.2 Rute og tidsændring fra flyselskabet

Der gøres opmærksom på at flyselskabet kan komme med tidsændringer på ruterne. Flyselskabet vil i sådanne tilfælde tilbyde nye tider eller alternativ rejserute. I enkelte tilfælde kan flyselskabet kun tilbyde alternativ flyrejse på andre dage end de bestilte. I nogle tilfælde, hvis flyselskabet annullerer sine ruter til destinationen, vil de kun kunne tilbyde refusion af købt rejse. Solfaktor er ikke ansvarlig for sådanne ændringer, men er pligtig til at informere kunden og nye rejsetider. Ved ruteændringer fra flyselskabet, vil Solfaktor informere kunden via oplyst mailadresse. Kunden er selv ansvarlig for at gøre sig bekendt med sådanne ændringer. Hvis kunden ikke har tilgang til sin mailadresse på rejsen, bedes de kontakte Solfaktor for at gøre sig bekendt med eventuelle ændringer undervejs eller på returrejsen.

7. 3 Tekniske fejl eller prisændring

I sjældne tilfælde vil der kunne forekomme

8.0 Afbestilling af rejsen

For vores forskellige typer rejser gælder følgende vilkår for afbestilling af rejsen:

8.1 Pakkerejser med charterfly:

8.2 Pakkerejser med rutefly (bl.a. Norwegian og Ryanair):

  • De fleste flyselskaber kræver at rejsearrangøren udsteder flybilletter umiddelbart efter bestilling er gjort. Når en flybillett er utstedt har rejsearrangøren en økonomisk forpligtelse til flyselskabet. Dersom den rejsende afbestiller rejsen efter at flybilletten er udstedt, må Solfaktor belaste den rejsende med et gebyr tilsvarende prisen på flybilletten. Gebyret varierer afhængig af type billet og oplyses på forespørsel. Der belastes et administrationsgebyr. Kontakt kundeservice for mere informasion.
  • For eventuel refusion af flyskatter tilkommer administrationsgebyr.
  • En del flyselskaber har inkludert drivstofftillæg i flyskatterne, og tillader ikke refusion af dette hvis flybilletterne ikke benyttes. Derfor vil enkelte flyselskab heller ikke få refunderet alle flyskatter ved afbestilling. Ved afbestilling vil kunden blive informeret af Solfaktor om hvor meget som refunderes af flyskatter.
  • Med mindre end 15 dager til afrejse gives ingen refusion.

8.3 Specielle afbestillingsregler for hotel:

  • Nogle hoteller har spesielle regler for afbestilling- og ændringsgebyr knyttet til bestemte værelsespriser eller i forbindelse med specielle perioder af året. Dersom den rejsende afbestiller hotellet og Solfaktor ved det tidspunktet har en økonomisk forpligtelse overfor hotellet, må Solfaktor belaste den rejsende med et gebyr tilsvarende prisen på hotellet. Gebyret oplyses ved forespørgsel.

8.4 Vigtig at bemærke / Specielle forhold:

  • På flere af vores rejser benyttes rutefly. Ruteflyselskaberne kan pålægge rejsearrangøren at udstede flybilletter i god tid før afrejse. Når en flybillett er udstedt har rejsearrangøren en økonomisk forpligtelse overfor flyselskabet. Dersom den rejsende afbestiller rejsen efter at flybilletten er udstedt, må Solfaktor belaste den rejsende med et gebyr tilsvarende prisen på flybilletten. Gebyret varierer afhængig af billettype og oplyses på forespørgsel.
  • Redusering af antal rejsende er en ændring, som kan påvirke den totale pakkepris og prisen pr.  person, som fortsat rejser, kan derfor øge. Kontakt kundeservice for information.
  • Ved afbestilling pga. sygdom/ulykke som dækkes af vores afbestillingsforsikring: Se regler punkt 8.5 .
  • Afbestilling/ændring accepteres kun skriftlig pr. mail af bestiller, eller på SMS fra et mobilnummer som er registrert i bestillingen.

8.5 Afbestillingsforsikring

8.5.1 Solfaktors afbestillingsbeskyttelse giver ret til å få pengene tilbage hvis akut og behandlingskrævende sygdom/ulykke eller alvorlig hændelse gør det umuligt at gennomfører rejsen:

  1. Afbestillingsforsikring tilbydes i henhold til Lov om Pakkerejser §4-3
  2. Afbestillingsforsikring gælder for den eller de personer som indgår på billetten / i rejsedokumentet.
  3. Dækningen gælder bare afbestilling som fortages før rejsens fastsatte afrejsetidspunkt og kun udgifter som ikke dækkes af kundens øvrige forsikringer.
  4. Afbestillingsbeskyttelsen bestilles og betales samtidig med rejsen.
  5. Afbestillingen må gøres skriftlig (via mail eller sms) sendt til Solfaktor senest 24 timer før afrejse for at afbestillingsforsikringen kan benyttes.

8.5.2 Hvad vi erstatter

  1. Afbestillingsforsikring dækker afbestilling som følge af akut sykdom/ulykke, som kræver sygehusindlæggelse, sengeleje eller anden medisinsk behandling, eller uventet akut og alvorlig forværring af kronisk lidelse eller død som rammer sikrede, nærmeste familie eller rejseledsager og dennes nærmeste familie. Som nærmeste familie regnes ægtefælle/samboer, egne eller ægtefælles/samboers børn og barnebørn, forældre, søskene, svoger/svigerinde og svigerdatter/søn. Samboer regnes som personen sikrede lever sammen med, og som i henhold til Folkeregistret har samme bopæl som sikrede.
  2. Afbestillingsforsikringen dækker afbestilling efter en større skade i sikredes bopæl, forretning eller kontor som nødvendigør sikredes nærvær. Skaden må være inntruffet efter at forsikringen er betalt. Skaden må dokumenteres med en politirapport.

8.5.3 Hvad vi ikke erstatter

  1. Afbestillingsforsikring dækker ikke en akut forværring af kronisk lidelse, når en forværring med stor sandsynlighed kan indtræffe i forsikringstiden.
  2. Afbestillingsforsikring dækker ikke indlæggelse på sygehus når behandling /operasion er forvarslet før rejsen blev bestilt, men af tidsmæssige, kapasitetsmæssige eller andre grunde ikke er blevet gennemført.
  3. Afbestillingsforsikring dækker ikke afbestilling i forbindelse med graviditet efter 8. måned, frivillig svangerskapsafbrydelse og deraf sammenhængende sygdomme eller sygelige tilstande, med mindre komplikasionerne står i umiddelbar sammenhæng med ulykkesskade eller anden akut sykdom.
  4. Afbestillingsforsikring dækker ikke at rejsens hensigt bortfalder.
  5. Afbestillingsforsikring dækker ikke frygt for krig, terror eller sykdom.

8.5.4 Skadeopgørelsesregler

  1. Solfaktor skal underrettes umiddelbart når sygdom/skade er konstateret. Udenom åbningstid skal nødnummeret, som står på rejsedokumentet, benyttes.
  2. Følgende bilag skal sendes med kravet:
    • Afbestilling grundet akut sykdom/ulykke må dokumenteres af læge, som bekræfter at rejsende opsøgte læge før rejsen påbegyndelse og at afbestillingen skyldes akut og behandlingskrævende sykdom/ulykke indtruffet i forsikringstiden, eller andet i henhold til punkt. 5. Dokumentation vedrørende afbestillingsårsagen må fremlægges senest 3 uger efter at afbestillingen blev foretaget. Ved afbestilling efter denne bestemmelsen har kunden krav på tilbagebetaling af det inbetalte beløb med undtag af afbestillingsforsikringen og et administrastionsgebyr på kr. 300 pr. person.
    • Afbestilling pga. en større skade skal dokumenteres med politirapport og/eller bekræftelse fra forsikringsselskab.

8.6 Afbestilling uden spørgsmål-forsikring

Der kan ske ting som gør, at man måske ikke kan, eller bare ikke vil rejse! Hvis du kommer i den situation, er an afbestillingssikring uden betingelser en fantastisk ting at have ved hånden. Vi stiller ingen krav til lægeerklæring, og reglerne er nemme: kort sagt stiller vi ingen spørgsmål overhoved! Hvis du vil afbestille refunderer vi hele rejsens pris minus det du har betalt for afbestillingssikringen og en selvrisiko. Du kan bruge afbestillingssikringen f.eks i tilfælde af at…

  • Chefen siger at du alligevel ikke kan holde ferie som planlagt
  • Den person du bestilte rejsen sammen med ikke er den du vil rejse sammen med nu
  • Det føles utrygt eller ikke så sjovt længere at rejse til den oprindelige destination.
  • Forhold i hjemmet, måske en syg hund eller kat, eller den forsikringssag efter vandskaden som du stadig kæmper med

8.6.1 Sådan tegner du afbestillingssikringen uden betingelser:

  • Du tegner afbestillingssikringen når du bestiller rejsen. Den kan ikke tegnes efterfølgende.
  • Afbestilling uden betingelser kan tegnes for alle rejser, men vi refunderer maksimalt 20.000,- pr. person og for maksimalt 50.000,- pr. bestilling.
  • Afbestilling uden betingelser kan ikke købes hvis det er tale om en grupperejse, eller for rejser hvor fakturaen kommer fra en ekstern leverandør – som for eksempel ved charterrejser
  • Afbestilling uden betingelser kan kun gælde for et bookingnummer, så en afbestilling kan kun være gældende for det bookingnummer hvor den er bestilt, men ikke hvis f.eks to ægtepar bestiller hver for sig men på separate bookingnummer – og kun det ene ægtepar tegner afbestillingssikringen.

8.6.2 Sådan benytter du dig af afbestilling uden betingelser

  • Annullering skal ske ved hjælp af skriftlig henvendelse til SOLFAKTOR senest 2 timer før afrejse. Afbestillingssikringen ophører at gælde, hvis en passagerer ikke møder op til planlagt afgang (no-show).
  • Hele rejsen skal afbestilles. Vi refunderer ikke dele af en rejse, så du kan ikke vælge at afbestille f.eks kun hotelopholdet, din lejebil eller flybilletten hjem fra destinationen.
  • Når du afbestiller rejsen, refunderer vi hele rejsens pris, minus det du har betalt for afbestillingssikringen og en selvrisiko. Selvrisikoens beløb er det samme som afbestillingssikringens pris.
  • Eventuelle ekstra udgifter for medrejsende er ikke omfattet af afbestilling uden betingelser. Hvis der f.eks er bestilt et firesengsværelse, og en af de fire rejsende afbestiller, bliver prisen for den ”tomme” seng eller prisen for det ny tresengsværelse delt ud på de resterende rejsende, hvis prisen bliver højere.

8.6.3 Priser

Rejsens pris (pr. person inklusive skatter) Pris for afbestilling uden betingelser ved køb af rejsen (pr. person) Egenandel avbestilling (per person)
Kr 1 – 2000,- Kr 195,- Kr 195,-
Kr 2001 – 5000,- Kr 325,- Kr 325,-
Kr 5001 – 8000,- Kr 425,- Kr 425,-
Kr 8001 – 12000,- Kr 595,- Kr 595,-
Kr 12001 – 15000,- Kr 680,- Kr 680,-
Kr 15001 – 20000,- Kr 780,- Kr 780,-

9.0 Sundhed og vaccinationer

9.1 Lægemidler

I følge Schengenaftalen skal den som behandles med lægemidler som klassifiseres som narkotika og rejser til et andet land indenfor Schengen, på opfordring fremvise en erklæring på dette. For rejser til land udenfor Schengen anbefaler vi at have med en skriftlig erklæring på reseptbelagte lægemidler fra læge, på et passende sprog.

9.2 Gravide

Information om graviditet og flyrejser findes på de forskellige flyselskabers hjemmesider.

9.3 Rejse med funktionsnedsættelse

  • Ingen hoteller på vores rejsemål opfylder Norges Handicap forbunds krav. Solfaktor kan desværre ikke hjælpe med handicaptilpassede rum.
  • Rejsende som er afhængige af kørestol skal kontakte Solfaktor før afrejse så vi kan få organsieret assistance i lufthavnen. Vores leverandører af transfer kan desværre ikke garantere at det er plads til en kørestol i transferbussen, derfor vil vi anbefale at du arrangerer din transport fra lufthavnen til hotellet med f.eks en egnet taxi.

9.4 Vaccinationer

Vi anbefaler dig at kontakte din læge for at undersøge hvilke vacciner som er påkrævet for det landet/destination du skal til.

10. No-show (ikke mødt op ved afrejse)

  • Hvis man ikke møder op til udrejsen bliver de resterende flystrækninger automatisk afbestilt af flyselskabet, og det indbetalte beløb refunderes ikke.
  • Checker man ikke ind på hotellet til aftalt tidspunkt, eller giver besked om at man er forsinket, vil hotelopholdet blive automatisk afbestilt og det det indbetalte beløb refunderes ikke.

11.0 Overbooking eller lukket hotel

  • Overbooking kan desværre forekomme og dette ligger udenfor arrangørens kontroll. Til trods for faste kontrakter med vores hotellforbindelser, kan det ske at hotellerne har overbooket, det vil sige lejet ud flere værelser end de egentlig har. Dette kan medføre at vi må flytte rejsende til et andet hotel. Vores praksis i sådanne tilfælde er, at du får indkvartering på et tilsvarende hotel/lejlighed så langt dette lader sig gøre.
  • Det hænder at hoteller lukker tidligere end forventet, grundet at hotellet er under belagt. Dette kan medføre at vi må flytte rejsende til et andet hotel. Vores praksis i sådanne tilfælde er at rejsende får indkvartering på et tilsvarende hotel/lejlighed så langt dette lader sig gøre.

12.0 Reklamationer

  • Fejl og mangler undervejs må først rettes til det aktuelle hotel. Hvis de ikke kan afhjælpe situationen må Solfaktor eller vores hotellagent kontaktes på telefon/sms således at vi får mulighed til at løse problemet undervejs. Telefonnummer står på dit rejsedokument/hotellvoucher.
  • Dersom kunden ikke har forsøgt at løse situationen på stedet ved kontakt med hotel og vores hotellagent mister kunden sin ret til at klage i eftertiden. Hotell og arrangør har ret til at få mulighed til at rette fejl og mangler under oppholdet.
  • Klagen må være skriftlig og gerne på e-mail.
  • Beregnet svarstid fra Solfaktor er 4-6 uger under lavsæson og 4-8 uger i højsæson.
  • Solfaktor er medlem af den norske «Reisegarantifondet«,  og vores kunder har ret til at anke vores afgørelser til «Pakkereisenemda«.

13.0 Hotellklassifisering

  • Hotellklassifisering for hotel er til for at vise totalkvalitet, serviceniveau, standard på mad og et udvalg af faciliteter som er tilgængelige på de forskellige steder. Klassifiseringen i hvert land varierer på grundlag af de spesielle krav som er etablert i landet.
  • Klassifisering for lejligheder er for at symbolisere en totalkvalitet, serviceniveau, standard på mad og et udvalg af fasiliteter som er tilgængelige på de forskellige steder. Klassifiseringerne i hvert land varierer på grundlag af de specielle krav som er etablert i hvert land.
  • Antal stjerne i vores hotelbeskrivelser er baserede på subjektive kriterier fra vores erfaring med hotellet, herunder kvalitet og generelt serviceniveau. Vores rangering er ikke altid sammenfaldende med den officelle rangering.
    • 2 stjerner: Varierer mellem et lille til middels stort kompleks som tilbyr en basisservice.
    • 3 stjerner: Mellomklasse.
    • 4 stjerner: Høyere middelklasse med mange faciliteter.
    • 5 stjerner: Den høyeste standard som vi tilbyder.

14.0 Turistskat

  • Mange land og byer har indført turistskat. Den rejsende står selv for betaling af dette direkte til hotellet.

15.0 Glemte egendele

  • Reisegiganten er ikke ansvarlig for glemte egendele på hotel, transfer, fly, lufthavn osv. Kunden bedes kontakte hotellet,  flyselskabet, transferselskabet eller lufthavnens hittegods på egenhånd. Ved evt. tab af egendele, bedes kunden tage kontakt til sit forsikringsselskab.

16.0 Sikkerhed og personvern

  • Vi gør vores bedste for at undgå fejl. Hvis fejl på vores systemer, rutiner eller andre forhold fører til at en rejse bliver fejllpriset, eller ikke lader sig gennomfører, vil vi forbeholde os retten til at annullere bestillingen og tilbakeføre det som er indbetalt.
  • Ved kortbetaling bliver kort-data overført med sterk SSL kryptering.
  • Betalingskort bliver kun brugt i betalings øyeblikket og gemmes ikke i vores database.
  • Vi har taget grundige forholdsregler mod tab og misbrug af information.
  • Vi bruker ikke cookies til at kortlægge din brug af vores tjenester.
  • Vi sælger ikke din mailadresse til tredjepart.
  • Vi benytter dine personoplysninger til at sende dig bestillingsbekræftelse og vigtig information om din rejse. I nogle tilfælde vil vi sende dig emails om kampagner, som f.eks, rabatterede priser og gavekort. Udsendelse vil gå til emailadressen som er registreret hos os.
  • For yderligere information om personværn, læs mere her