Betingelser for køb af "kun hotel" (ophold) med Solfaktor
Bemærk: Ønsker du at bestille en pakkerejse, hvor der indgår fly, ophold og evt. transfer/billeje, finder du betingelser for pakkerejser her
Reservationens/aftalens indgåelse
Reservation af et ophold kan ske ved online bestilling. Tilmeldingen, og dermed oplysningerne og vilkårene i prislisten på hjemmesiden, er bindende for rejsebureauet og kunden, når depositum og/eller hele opholdets pris er betalt.
Kontraktforholdet mellem dig som kunde og Solfaktor opstår, og er bindende for begge parter, ved din accept af betingelserne, som skal bekræftes fra kundens side inden bestillingen foretages online (steppet inden betaling). Herefter vil der på skærmen blive vist en status for din bestilling inkl. bookingnummer, og der vil ligeledes pr. mail blive tilsendt en bekræftelse fra Solfaktor med alle detaljer for opholdet.
Dog kan et ophold, som ikke bestilles via online hjemmesiden, oftest først bekræftes, efter at der er indbetalt depositum og/eller fuldt beløb, og når alle elementer er bestilt og bekræftet hos Solfaktors leverandører, og du har modtaget en skriftlig bekræftelse.
Hvis du konstaterer, at der er et misforhold mellem det bestilte og det bekræftede, skal du omgående rette henvendelse til Solfaktor for eventuelle rettelser, såfremt dette er muligt.
De, i bestillingsforløbet, angivne informationer fra Solfaktors side anses som en del af aftalen, og de deri givne oplysninger er bindende for Solfaktor, medmindre ændringer eller andet er meddelt dig skriftligt ved bestilling, eller hvis der kan forevises dokumentation for, at de angivne oplysninger i bekræftelsen ikke er gyldige eller uaktuelle (eksempelvis tekniske fejl, der har medført fejlagtig prissætning m.m.).
Den angivne vurdering af hotel/villa/lejlighed er Solfaktors subjektive vurdering, og den behøver ikke nødvendigvis at være i overensstemmelse med andre portalers vurdering. Den angivne officielle klassifikation af hvert overnatningssted er hotellets/villaens/lejlighedens har Solfaktor ingen indflydelse på.
For børn og unge under 18 år, som skal rejse uden myndige rejseledsagere, skal der ved indgåelsen af en aftale om køb af en rejse, eller umiddelbart herefter, fremsendes en erklæring fra forældre/værge, hvori det fremgår, at vedkommende har tilladelse til at deltage på rejsen. Modtages en sådan erklæring ikke ved aftaleindgåelse eller umiddelbart herefter, forbeholder Solfaktor sig retten til at annullere rejsen efter de afbestillingsbestemmelser, der er gældende på det tidspunkt, hvor den manglende erklæring kommer Solfaktor til kundskab.
Den person, der står som bestiller er den, som kan ændre og/eller afbestille rejsen. Eventuel henvendelse, korrespondance eller generelle spørgsmål fra Solfaktor angående opholdet, vil ske til denne person. Bestiller en person flere ophold, betragtes samme person som ejer af samtlige reservationer.
Inden aftalens indgåelse
Ved bestilling forudsættes kunden at have bekræftet, at han/hun har accepteret de skriftligt meddelte og/eller på hjemmesiden oplyste vilkår for opholdet. Kunden er forpligtet til ved bestilling at oplyse navn, adresse, telefonnummer, antal rejsedeltagere og mailadresse. Kunden er ydermere inden bestillingen forpligtet til at oplyse eventuelle personlige forhold for kunden eller andre rejsende, som kræver speciel hensyntagen i forbindelse med lejemålet (her tænkes på handicap, allergier eller deslige).
Kundens særlige ønsker
Særaftaler baseret på kundens særlige ønsker skal, for at have gyldighed, fremgå skriftligt af bekræftelsen eller skal på anden måde kunne dokumenteres skriftligt. Under normale omstændigheder og generel praksis forholder det sig således, at ønsker (der er angivet enten før eller efter en reservation er foretaget) ikke kan garanteres, men hotellerne/ferieboligerne vil gøre, hvad de kan, for at opfylde dem.
Opholdets pris
Opholdets pris omfatter - hvor intet andet er anført - udelukkende indkvartering i hotelværelse/lejlighed samt. evt. forplejning i henhold til beskrivelsen på den tilsendte bekræftelse.
Der optræder lokale skatter og afgifter, som ikke kan opkræves på forhånd, f.eks. turist/resort-skatter. Disse betales lokalt på opholdsstedet. Enkeltrejsende vil generelt blive opkrævet tillæg for enkeltværelse/dobbeltværelse. For priser henvises der generelt for alle rejsende til de aktuelle priser på Solfaktor.dk (priserne er variable/dynamiske og kan ændre sig fra dag til dag og fra time til time, og det er hotellet og ikke Solfaktor, der fastsætter/ændrer prisen).
Særlige hotelfaciliteter så som adgang til tennisbane, SPA, minigolf o. lign. er sædvanligvis ikke inkluderet i opholdets pris, ligesom det på visse hoteller må påregnes, at der opkræves leje for liggestole, parasoller m.v. Generelt kan faciliteterne være sæsonåbnede, hvorfor du skal kontakte Solfaktor inden din bestilling, såfremt der er en facilitet på stedet, som du ønsker sæsoninformationer om.
Betaling
Depositum eller hele beløbet skal betales ved bestilling. Bemærk, at er der tale om et ophold, som ikke er refunderbart, skal den samlede pris betales ved bestilling. Reservationer, der ikke er refunderbare kan hverken tilbagebetales eller ændres efter bestilling.
Betaling af opholdet modregnet evt. tidligere indbetalt depositum skal være Solfaktor i hænde inden for de i bekræftelsen angivne frister. Ved for sen indbetaling har Solfaktor ret til at annullere bestillingen uden refusion til kunden.
På nogle hoteller/lejligheder/villaer er det muligt at foretage en reservation via Solfaktor.dk uden at skulle lægge betaling/depositum, men hvor hele opholdets pris betales ca. 40 dage inden ankomsten. De aktuelle betingelser for betaling og annullering vil fremgå på din bekræftelse fra Solfaktor.
Når Solfaktor har modtaget kundens indbetaling, kan denne ikke uden gebyr ændres til anden betalingsform eller et andet debit/kreditkort. Såfremt kunden ønsker at ændre indbetalingsform efter bestilling, vil det altid være med forbehold for, at det er muligt at foretage en sådan ændring, og der blive pålagt kunden et administrationsgebyr pr. ændring/booking.
Bekræftelse af opholdet
Ved accept af betingelserne samt gennemført betaling vil du umiddelbart efter modtage en skriftlig bekræftelse til den mail, som er angivet af bestilleren. Såfremt du ikke har modtaget den indenfor rimelig tid, så kontakt venligst Solfaktor (tjek gerne dit spamfilter først). Henvis gerne til det reservationsnummer, som fremgår på din skærm efter bestilling. Hvis opholdet mod forventning ikke kan bekræftes omgående, så vil du på din skærm få en meddelelse om dette – og ligeledes vil det stå noteret i den tilsendte mail fra Solfaktor. Inden for 24 timer eller først kommende hverdag vil du blive kontaktet enten skriftligt eller telefonisk med en status, om opholdet er bekræftet (du vil få tilsendt en opdateret bekræftelse og beløbet vil herefter blive trukket på dit kort) eller om opholdet ikke kan bekræftes.
Hvis opholdet derimod ikke kan bekræftes, så vil Solfaktor kontakte dig så snart, at vi har haft muligheden for at undersøge årsagen, og beløbet vil derfor ikke blive trukket på din konto, før at der eventuelt måtte være fundet et passende alternativ.
Indkvartering
Værelserne eller ferielejligheden kan forventes at være til rådighed senest kl. 17:00 på ankomstdagen, men er oftest klar tidligere. I yderst sjældne tilfælde er værelserne dog først klar omkring aftenstid. Man bedes forlade værelset eller lejligheden inden kl. 10:00 på afrejsedagen, hvis ikke andet står nævnt. På hoteller/villaer/ferielejligheder kan der forekomme uensartede værelser, hvilket ikke berettiger til refusion.
Ved overbooking eller uforudsete problemer i forbindelse med indkvarteringen kan Solfaktor flytte gæster til andre hoteller/lejligheder med samme standard eller bedre uden form for yderligere kompensation. Ombookingen vil oftest være i samme område/by som det bestilte eller så tæt på det oprindeligt bestilte som muligt.
Bemærk at nogle hoteller/lejligheder/villaer ikke har døgnåben reception, hvorfor der kan være begrænsning for ankomsttidspunktet. Seneste check-in-mulighed på ankomstdagen fremgår i beskrivelsen på hjemmesiden og/eller på din bookingbekræftelse.
Forplejning
Såfremt det af ”prisen inkluderer” ved bestillingen fremgår, at opholdet inkluderer hel eller delvis pension, betyder det følgende:
Kvartpension:
Starter med morgenmad på opholdets anden dag, og slutter med morgenmad på afrejsedagen fra indkvarteringen.
Halvpension:
Starter med aftensmad på ankomstdagen, og slutter med morgenmad på afrejsedagen fra indkvarteringen.
Helpension:
Starter med aftensmad på ankomstdagen, og slutter med morgenmad på afrejsedagen fra indkvarteringen.
All inclusive:
Som udgangspunkt inkluderer all inclusive dagens 3 hovedmåltider (morgenmad, frokost og aftensmad) inklusive ikke-alkoholiske drikkevarer startende med frokost eller aftensmad på ankomstdagen og afsluttende med morgenmad på afrejsedagen. Ofte er det muligt at forsyne sig med forskellige snacks, is, drikkevarer m.m. i løbet af dagen (normalt frem til kl. 22). En del steder vil lokale, alkoholiske drikkevarer også være inkluderet. Der tages forbehold for ændringer, og der kan være forskellige variationer af all inclusive alt efter land og rejsemål. Vi henviser til Solfaktors specifikke hotelbeskrivelse. All inclusive kan flere steder bestilles i forskellige udgaver.
Rengøring og slutrengøring i ferielejligheder
I ferielejligheder og villaer kan det ikke forventes, at der er daglig rengøring (samt skift af håndklæder, sengelinned m.m.). Det være sig oftest hver 3. eller 4. dag (nogle steder er det en enkelt gang om ugen eller sjældnere), men det afhænger af det enkelte indkvarteringssted, og information vil fremgå af beskrivelsen på hjemmesiden. Der kan oftest bestilles og betales for ekstra rengøring og skift af håndklæder/sengelinned under opholdet ved henvendelse i receptionen. Slutrengøring i ferielejligheder vil i flere tilfælde være obligatorisk og skal betales direkte på stedet, hvis ikke det er inkluderet i opholdets pris. Dette vil fremgå i beskrivelsen på hjemmesiden eller på bookingbekræftelsen. Kontakt Solfaktor inden din bestilling, hvis du har spørgsmål til rengøring m.m. under ferien.
Afbestilling af ophold grundet sygdom
Solfaktor samarbejder og optræder som formidler af rejseforsikringer hos Gouda Rejseforsikring (en del af Gjensidige), hvilket betyder, at det altid vil være forsikringsbetingelserne fra Gouda, der bestemmer omfanget af dækningen. Såfremt du har købt en sygeafbestillingsforsikring via Solfaktor hos Gouda (skal tegnes sammen med bestilling af opholdet online) og bliver nødsaget til at annullere din bestillingen inden ankomsten, skal du kontakte såvel Gouda som Solfaktor. En sygeafbestillingsforsikring dækker, inden at opholdet påbegyndes.
Øvrige afbestillinger
Såfremt du har bestilt et ophold med mulighed for gratis annullering, så kan du inden den oplyste deadline frit afbestille dit ophold og få det indbetalte beløb refunderet. Såfremt du afbestiller senere end angivet deadline, vil det indbetalte beløb være gået tabt.
Rejseforsikring
Du er som kunde og rejsende selv ansvarlig for at afholde omkostninger ved sygdom, hospitalsindlæggelse mv. under opholdet. Vi anbefaler derfor, at du har en dækkende rejseforsikring for alle personer i rejseselskabet.
Ændringer og aflysninger fra Solfaktors side
Såfremt Solfaktor inden afrejse aflyser opholdet, skal kunden hurtigst muligt informeres herom. Det samme gælder, hvis det inden opholdets start viser sig, at Solfaktor ikke vil kunne gennemføre opholdet som aftalt, eksempelvis ved at man ikke vil kunne levere de aftalte ydelser eller, at ydelserne vil være af ringere kvalitet end aftalt. Dette gælder dog ikke for ændringer eller uregelmæssigheder, som almindeligvis må betegnes som bagatelagtige.
Samtidig med, at Solfaktor informerer kunden om aflysningen eller ændringen, skal kunden informeres om hvilke beføjelser, han/hun har, og hvordan kunden i øvrigt skal forholde sig. Såfremt ændringen medfører, at opholdets økonomiske værdi falder, har kunden ret til at modtage et nedslag i prisen, som svarer til værdiforringelsen.
I tilfælde af, at Solfaktor aflyser opholdet, uden at det skyldes den rejsendes egne forhold, har kunden ret til at opsige aftalen og få tilbagebetalt samtlige indbetalte beløb. Kunden kan også vælge i stedet at opholde sig i anden bolig efter eget valg, såfremt Solfaktor uden uforholdsmæssige omkostninger eller tab kan tilbyde dette. Dette gælder også, såfremt det med sikkerhed kan forudses, at opholdet vil blive misligholdt af Solfaktor.
Såfremt kunden vælger at opholde sig i en lejlighed/på et hotel til en højere pris, skal kunden betale prisforskellen. Vælger kunden at opholde sig i en lejlighed/hotel til lavere pris, skal arrangøren tilbagebetale prisforskellen.
Lider kunden økonomisk tab som følge af Solfaktors ændringer eller som følge af opholdets aflysning, kan kunden have krav på erstatning i overensstemmelse med almindelige erstatningsregler, medmindre aflysningen eller den manglende opfyldelse skyldes:
En uvedkommende tredjemand eller udefra kommende omstændigheder (force majeure) som ikke med passende omhyggelighed kunne have været forudset ved aftalens indgåelse eller være undgået af Solfaktor.
Kunden har endvidere krav på forholdsmæssig erstatning, hvis kunden kan dokumentere, at Solfaktor har garanteret og lovet væsentlige faciliteter ved opholdet, og disse ikke kan leveres (f.eks. et væsentligt ønske til stedet fra kundens side, som han/hun har været i skriftlig kontakt med Solfaktor omkring, og hvor Solfaktor har bekræftet denne facilitet).
Vil kunden gøre krav gældende, skal kunden give Solfaktor meddelelse herom inden 7 dage efter at kunden har fået oplysning om ændringen eller aflysningen. Gør kunden ikke dette, bortfalder retten til at gøre krav gældende.
Ændringer/aflysninger fra kundens side
Dersom kunden efter betaling af depositum og/eller opholdets fulde pris ønsker foretaget ændringer af opholdets varighed, anden feriebolig, rejsedeltagere, etc. gælder annulleringsbetingelser som fremgår af bookingbekræftelsen (et ophold kan sjældent ændres/opdateres efter bestilling, men skal annulleres og bestilles på ny til den aktuelle pris).
Bemærk at et ophold ved bestillingen kan fremgå som ”Ikke refunderbart”, og denne type af betingelser er oftest prismæssigt billigere sammenlignet med ophold, der har mulighed for annullering, men disse ”ikke refunderbare” ophold kan derimod hverken ændres eller annulleres, så snart bestillingen og betalingen er foretaget.
Kundens pligter og ansvar
Kunden skal sørge for, at Solfaktor altid har det/de korrekte navn/navne på bestilleren samt kontaktoplysninger. Bestilleren bedes omgående kontrollere rigtigheden af tilsendte/modtagne dokumenter efter bestilling. Kunden er forpligtet til at give Solfaktor besked om evt. handicap eller allergener INDEN opholdet bestilles – dette er for, at du som kunde kan blive vejledt korrekt og dermed at minimere risikoen for, at du foretager et fejlkøb. Solfaktor fraskriver sig ansvaret for bestillinger, der kan ikke kan ændres eller annulleres, såfremt et handicap m.v. ikke er meddelt skriftlig til rejsebureau inden bestillingen online, og at Solfaktor har fået muligheden for at besvare henvendelsen forud for bestillingen.
Kunden er tillige ansvarlig for at læse og forstå alle tilsendte dokumenter og betingelser igennem efter modtagelsen (kan være sendt fra Solfaktor eller samarbejdspartnere). Såfremt der er spørgsmål til det tilsendte, bedes den rejsende i rimelig tid inden afrejsen kontakte Solfaktor omgående på skrift og/eller telefonisk.
Kunden skal respektere de ordensbestemmelser, som fastsættes med hensyn til ferieboligens regler for ophold m.v. Grov eller gentagen overtrædelse heraf kan medføre bortvisning fra et hotel, en feriebolig eller villa, således at videre ophold må foretages på kundens egen foranledning og for egen regning.
Kunden er erstatningsansvarlig i overensstemmelse med almindelige erstatningsregler for skader, han/hun forvolder på ejendele, som tilhører andre kunder, Solfaktor, hotellet/ferieboligen/villaen m.v. Det påhviler kunden selv at afholde alle evt. udgifter, som skyldes overholdende af ordensregler under opholdet.
Der ydes ikke refusion for eventuelle uudnyttede dele af opholdet.
Solfaktors pligter og ansvar efter opholdets start
Oplysninger på Solfaktors hjemmeside er bindende for rejsebureauet. Oplysningerne på hjemmesiden kan dog ændres inden ankomsten, og såfremt det er uvæsentlige ændringer, så vil kunden blot få skriftlig besked herom inden ankomsten.
Såfremt der mellem Solfaktor og kunden er truffet særlige aftaler, som afviger fra de på hjemmesiden anførte vilkår, er disse kun gyldige i det omfang, de er angivet på opholdsbeviset eller på anden måde klart kan dokumenteres.
Pas, visum og vaccinationer
Den rejsende har selv ansvaret for at have gyldigt pas, visum og eventuelle vaccinationer, og Solfaktor tager ikke ansvar for manglende, ukorrekte eller mangelfulde oplysninger opgivet af den rejsende. Oplysninger fås ved henvendelse til det pågældende lands ambassade/konsulat, Udenrigsministeriet og hos Seruminstituttet.
Den rejsende skal være i besiddelse af et gyldigt pas med minimum seks måneders gyldighed (ved rejsens afslutning). Herudover er det også den rejsendes eget ansvar at have de nødvendige dokumenter, hvilket også omfatter visum og bevis for påkrævede vaccinationer (gælder særligt rejser uden for EU). Solfaktor kan under ingen omstændigheder drages til ansvar for mulige omkostninger i forbindelse med, at kunden undlader at undersøge krav til visum og vaccination. Udgifter til pas, visum, vaccinationer, forsikring o. lign. er ikke omfattet af prisen, og ansvaret for disse forhold påhviler den rejsende selv.
Rejsende med udenlandsk statsborgerskab og danskere med fremmedpas skal kontakte den respektive ambassade/konsulat og/eller Seruminstituttet inden bestilling af opholdet. Eventuelle udgifter til pas, visum og vaccinationer er uden for Solfaktors ansvar.
Reklamation
Du har som kunde ret til at reklamere over ydelser købt hos Solfaktor. Eventuelle reklamationer skal oplyses til hotellet/ferielejligheden/villaen og Solfaktor omgående (skriftligt og/eller telefonisk), efter at du som kunde har opdaget en mangel med henblik på afhjælpning på stedet.
Ved reklamationer er det mest hensigtsmæssigt at ringe til Solfaktor (kontaktoplysninger fremgår på din bookingbekræftelse) eller ved personlig henvendelse i receptionen på indkvarteringsstedet. Uden for almindelig kontortid hos Solfaktor skal der sendes en e-mail til info@solfaktor.dk og der skal indtales en besked på telefonsvareren. Du vil herefter blive kontaktet hurtigst muligt.
Mangler ved opholdet efter ankomsten
Der foreligger en mangel ved opholdet, hvis kunden ikke modtager de ydelser, som der er annonceret via Solfaktor.dk, avisannoncer eller andet materiale (eller særlige aftaler med Solfaktor, som er angivet på opholdsbeviset/i bekræftelsen), eller ydelserne er af ringere kvalitet end det aftalte eller udbudte. Uregelmæssigheder, som almindeligvis må betegnes som bagatelagtige, anses dog ikke som mangler. Det anses heller ikke for en mangel ved opholdet, at vejr- og temperaturforhold på bestemmelsesstedet afviger fra det sædvanlige, ligesom forhold, som i det væsentlige skyldes kundens egen forsømmelse, ikke begrunder mangler ved opholdet.
Er værelset/hotellet/ferieboligen/villaen på nogen måder mangelfuld, har Solfaktor ret og pligt til at undersøge og afhjælpe en eventuel påberåbt mangel, medmindre dette vil påføre Solfaktor uforholdsmæssige omkostninger eller væsentlig ulempe. Kan afhjælpning ikke foretages, eller afhjælper Solfaktor ikke manglen inden rimelig tid, har kunden eventuelt krav på forholdsmæssigt afslag i opholdets pris.
Tilbyder Solfaktor at afhjælpe en mangel, kan kunden ikke kræve forholdsmæssigt afslag, såfremt afhjælpningen sker inden rimelig tid og uden omkostninger eller væsentlig ulempe for kunden.
Undlader kunden at kontakte Solfaktor om en eventuel mangel omgående ref. ovenstående og afsnittet om ”Reklamation”, frafalder muligheden for eventuel kompensation – reklamationer givet efter hjemkomsten modtages af Solfaktor som information og vil blive undersøgt, men forespørgslen fra kundens side om kompensation eller refusion af opholdets pris vil blive afvist.
Lider kunden økonomisk tab som følge af, at opholdet er væsentlig mangelfuldt, har kunden krav på erstatning fra Solfaktor, med mindre manglen skyldes en uvedkommende tredjemand eller omstændigheder, som ikke med passende omhyggelighed kunne være forudset ved aftalens indgåelse eller være undgået af rejsebureauet.
Solfaktor yder ingen erstatning for ulemper grundet forsyningssvigt, herunder midlertidige/kortere afbrydelser af f.eks. varmt vand, varme og aircondition, ligesom der ikke ydes erstatning, hvis swimmingpools og lignende faciliteter midlertidigt (kan være nogle timer i løbet af en feriedag) er ude af drift på grund af nødvendige reparations- eller vedligeholdelsesarbejde. Endelig fraskriver Solfaktor sig ethvert ansvar for oplysninger, som findes på hotellets/ferieboligens/villaens og andre portalers hjemmesider m.fl.
Støj og arrangementer under opholdet
I løbet af opholdet kan der forekomme forskellige fester, koncerter og events, der kan påvirke kundens ophold, og som er uden for Solfaktors kontrol og vidende. Det være sig bryllup, fødselsdags- og firmaarrangementer m.m. som enten kan foregå på stedet eller tæt ved kundens ophold. Såfremt de beskrevne faciliteter er tilgængelige, ydes der fra Solfaktor ikke nogen former for kompensation for eventuelle (støj)gener, det måtte medføre. Såfremt Solfaktor af hotellet/ferieboligen/villaen informeres om sådanne arrangementer inden ankomsten, videreformidles disse oplysninger til kunden omgående.
Ophold i høj- eller lavsæson
Der er oftest forskel på at bestille et ophold i hhv. høj- eller lavsæsonen. Såvel prisniveau, serviceniveau, adgang til faciliteter og nærmeste bys udbud kan være forskellig. I Sydeuropa er højsæsonen oftest fra juni til og med august, mens det på oversøiske rejsemål kan variere (f.eks. i løbet af en regnsæson).
I højsæsonen kan der forekomme et højere støjniveau, da flere rejsende er samlet i samme område. Det kan også betyde, at check-in tager længere tid end forventet og at der generelt er mere leben i og omkring dit feriested, som skal kunne tolereres og accepteres.
Omvendt kan der i lavsæsonen i og ved feriestedet være meget stille, og faciliteter og åbningstider i og ved feriestedet kan være begrænset.
Bortkomne og glemte sager
Kunden er selv ansvarlig for, at medbragte værdigenstande og kontanter er forsvarligt opbevaret under ferien. Solfaktor er ikke ansvarlig for værdigenstande, som måtte bortkomme fra deponeringsbokse eller lignende.
Efterlysning af glemte sager kan udelukkende ske ved direkte henvendelse til opholdsstedet – Solfaktor har ikke mulighed for at agere mellemmand.
Forbehold
Der tages forbehold for trykfejl og ændringer i såvel ovenstående betingelser samt det annoncerede materiale på Solfaktors hjemmeside. Kendte ændringer vil blive oplyst ved bestilling. Hvor prisen er oplyst i fremmed valuta, gør vi opmærksom på, at omregningskursen til danske kroner er bankkursen på faktureringstidspunktet med et kurstillæg på 2-3%.
Persondatapolitik
For at du kan indgå en aftale om køb af ophold hos Solfaktor, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
- Navne
- Adresse
- Telefonnummer
- Evt. medrejsende og børns alder
Vi benytter kun de registrerede oplysninger i forbindelse med bestilling af opholdet hos vores samarbejdspartnere og til afsendelse af rejsedokumenter. Personoplysningerne registreres hos Solfaktor og opbevares til internt statistisk brug (ca. 5 år).
Når Solfaktor indsamler personoplysninger via Solfaktor.dk, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Det er kun medarbejdere hos Solfaktor, der har adgang til de oplysninger, som registreres om dig. Vi opbevarer eller transmitterer ikke kundeoplysninger i krypteret form. Oplysninger afgivet til Solfaktor videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme data.
Din ret til indsigt og indsigelse
Som registreret kunde hos Solfaktor, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at få indsigt i hvilke oplysninger, vi har registreret om dig. Disse rettigheder har du i henhold til persondataloven. Ønsker du at gøre indsigelser eller blot at få indsigt i de registrerede oplysninger, bedes du kontakte os på info@solfaktor.dk og din henvendelse vil herefter blive besvaret hurtigst muligt.
Behandling af tvist
Ved en reklamation fra kunden mod rejsebureauet skal den rejsende gøres opmærkes på muligheden for videre klageprocedurer, såfremt kundens reklamation/krav ikke bliver imødekommet, eller at parterne ikke bliver enige. I så fald kan sagen tages videre til EU’s klageportal, Forbruger Europa, hvis kunden ønsker at indgive en reklamation. Læs mere her
Solfaktor er en del af Escape Travel Group. Hovedkontoret ligger i Norge, og salgskontor findes i København.